Az előző részben (Vízidaru - A kicsik) látott daruk így kerültek a bárkákra.
Magyarországon többnyire a 200 tonnás Clark Ádám úszódaru (HSP) és a német 300 tonnás Atlasz úszódaru (Barthel Schwimmkrane GmbH, 2011-től Mammoet Maritime GmbH) 
emelte rá a bárkákra az autódarukat.

Az Atlasz egy ADK 70-essel (Pentele híd):
További képek a folytatásban!

Az Atlas, amit a Büffel tolóhajó mozgat egy Demag HC70-essel (Pentele híd):

A Clark Ádám egy ADK 125-össel (Megyeri híd):

A Clark Ádám egy ADK 70-essel (Megyeri híd):


A Clark Ádám egy Kato NK-20B-vel (Pentele híd):
A Kato gémje a jobb súlyponti helyzet miatt van felemelve.

A Clark Ádám egy ADK 70-essel (Pentele híd):

Közben jutott idő  az Anna aljának tisztítására is:

Nincs szükség mindig úszódarura, több esetben egy bejáróként szolgáló bárkáról is át lehet állni a daru bárkájára. Itt a már látott Demag HC70 az előtte látható vaslemezek segítségével állt be a helyére:

A hasonló módon bárkára állt Bautranszos darut tolja az Anna:

Így jutott fel a korábbi bejegyzésben látható szép budapesti "sétahajóutat" megjárt autódaru is:
Dunai történet - Hidak Budapesten

  


Címkék: magyarország híd kato adk demag

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr672753831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lada95 2011.03.21. 18:24:48

Az uszály általában vontatják,van kormánya és kormányállása.A bárkát általában tolják, nincs külön kormánya és kormányállása.

lada95 2011.03.21. 18:27:27

Az uszályt általában vontatják, van kormánya és kormányállása.A bárkát általában tolják nincs kormánya és kormányállása.

lada95 2011.03.21. 18:30:12

Bocs megint az ismétlésért.A hiba bennem van vagy a számítógépes rendszerben?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.22. 00:40:15

@lada95: Szerintem a rendszerben. Jól írtad, a bárkának nincs kormánylapáta.

vetreszka 2011.03.22. 06:44:52

Igen és mindkettőnek van horgonya.
És ez része a vízről daruzás egyik fő problémájának, a stabil rögzítésnek.
A folyóvíznek sodrása van, és minden elhaladó vízíjárműnek (még egy elhaladó motorcsónaknak is)jelentős ringató hatása van.

lada95 2011.03.22. 22:03:16

@Autódarublog: Most pedig én kérdezek vissza. Ezek a 8-12 tonnás autódaruk milyen feladatokat, munkákat végeznek egy híd építésénél?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.22. 22:34:44

@lada95: Az előző részben volt már kép, amin a dunaújvárosi Pentele híd alól (félig a Dunán, félig a parton állt a híd) bontja ki a tartógerendákat a kis ADK. Majd még írok részletesebben róla.

kranführer 2011.03.23. 09:29:51

De a legfőbb különbség hogy a bárkának nincs személyzete, az uszálynak pedig van. Német bárkákon, motor, orrsugár és még radar is van néha.

kranführer 2011.03.23. 09:31:18

@vetreszka: Főleg az utasszállítók olyan hullámokat csinálnak hogy szabályos kis cunamiként ér partot.

kranführer 2011.03.23. 09:33:04

Na még egy. A Clark most a Szabadkikötőben tanyázik, az új Duna-híd pillér darajait emeli rá a Hídépítős bárkákra. Van róla pár képem is. Küldjem?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.23. 10:36:44

@kranführer: Küldheted. Köszi!
Mindenkitől szívesen veszem, ha küld képeket!
autodarublog@gmail.com

vetreszka 2011.03.23. 20:18:04

@lada95: Inkább az a kérdés, hogy mihez nem kell daru. A nagy oxigéntartály 2tonna a fedőporos hegesztő is kb. ennyi, és még sok egyéb lim-lom.

lada95 2011.04.11. 20:14:37

Vizidaruk-nagyok.Erre van egy másik lehetőség is:amikor többszáz tonnás autódaruk emelnek a bárkák fedélzetéről.Magyarországon is van rá példa, legutóbb a Szolnoki Tiszavirág híd esetében.Erről van anyagod?Sajnos csak gyors videókat ill.rövid riportot láttam csak az építkezés ezen részéről,jobb minőségű fényképet nem.A Veres Kft Ac-250-ese volt a bárkákon?

Z001 · http://teammagic.blog.hu/ 2011.06.10. 21:45:19

A "repülő" ADK125 az L.M.L.M. Bt. daruja sokáig volt fent a hídon. Amúgy nem csak a hullámzás befolyásol a bárkán a daruzásban, de amikor gémelsz kifelé elég fura érzés hogy minimálisan dől veled a bárka. A kvassay híd építésekor álltam bent bárkán egy pinguely TLM286-al az idő alatt amíg daruztam a zabszem sem fért volna a hátsómba.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.06.11. 17:28:14

@Z001: Megértelek. A nagy Dunán néha tengeri betegség ís kínozhatott volna, vagy ha sokáig nézted a vizet, utánna kinézve a partra a föld is hullámzott.
+ A hídról a víz fölé gémelve is "kellemes" érzés fogta el a darusembert, főleg ha ezt a videót látta: www.youtube.com/watch?v=zkmEIC6fWfM
süti beállítások módosítása