A Conrad 1:50-es Liebherr LR 1280 lánctalpas modell néhány részlete.
  Ez a modell összeállítás 76 méteres gémhossznak felel meg (a Liebherr kisebb kategóriájú lánctalpas darujáról van szó, de az igazit azért 150 méterig lehet szerelni) és így kb. 155 cm magas. A tömege szerencsére nem arányos a méretével, mert az eredeti nagyjából 200 tonnája 1:50-ben 4000 kg lenne, így csak 5 kg körüli. A modell összeszerelése darus ismeretek nélkül, a hozzá kapott szerelési útmutatóval sem ajánlott.  Minimum fél napot kell rá szánni, mert a négy csörlő hajszálvékony ipari cérnából készült köteleinek a befűzése (21, 13, 7 és 3 kötélágon) enyhén szólva macerás.

  Folytatás is van!












  Bemutató: Cranes Etc. 
  (A Google fordításában magyarul itt!)

Az eredeti daru összeszerelését (kisegítő daru nélkül!) itt láthatod:
Az összeszerelés 2. - Liebherr LR 1280
  Az LR 1280 a Lieberr derrick gémes változata. A modell sajnos derrick nélküli, de billenthető segédgémmel szerelt. Egy kisebb változat szerelése ebben a kiépítésben:
Az összeszerelés - Liebherr LR 1160


Címkék: modell liebherr

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr783209333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

comp 2011.10.25. 00:44:41

Az 5kg tömeg pont hogy aránytalanul sok. Mivel tömeg=sűrűség*térfogat, 1:50 arány esetén a térfogatok aránya 1:50^3, tehát a modellnek 200t/50^3=1,6kg súlyúnak kellene lennie arányosan.
Teherbírása vajon milyen arányban van az eredetivel? Árát lehet tudni?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.10.25. 11:06:21

@comp: Kösz a helyesbítést! Közben fizika tanár barátom is felvilágosított. :-) A 200t=200000kg tömegből kiindulva 1:50 az 4000kg és 3th root of 4000 = 15.8740105kg (Google). Remélem jól számoltam és a google is!
A teherbírása kisebb az eredetinél, aminek oka szerintem a rácsos gémszerkezet aránytalanul nagyobb tömegéből eredhet. Csövek helyett tömör vas pálcikákból készült, így a billentő nyomatéka nagyobb.
Az ára 200-250 EUR körül van. (Én egy pályázaton nyertem.) Ez még olcsónak számít, a céges színre festett változatok drágábbak. Egy LR 1750-es pedig akár a duplája is lehet.

comp 2011.11.01. 20:34:53

@Autódarublog: Na már majdnem jó, a 200000-t 50 a köbönnel kell elosztani, nem először 50-el majd az ereményből köbgyököt vonni. :)
Mert a tömegek aránya a térfogatok arányával egyezik meg (azonos sűrűséget feltételezve)
Szép ára van, de érthető. Gratulálok hozzá

gprs 2011.12.07. 18:02:31

Szia.

Érdeklődnék,hogy milyen pályázaton nyerted a modellt?

ÜDv Sinka Péter
süti beállítások módosítása