Az alábbi írást és a fényképeket köszönöm Iván Mihálynak!

misinator:
Felsőzsolcán lakunk...
Gondolom nem kell ecsetelnem részletesebben.

Szóval van egy része a városkának, ami a Sajó árszintje alatt van és az azt védő gát már nem biztonságos. A települést a közhiedelemmel ellentétben nem a Sajó öntötte el az eredeti medréből, hanem északról, a Bódva-völgyben összegyűlt és az autópálya töltésével a településre terelt víz. Ez annyira így volt, hogy, az ominózus gátat azért vágta át egy helyi vállalkozó, hogy egy teknős részen rekedt víz be tudjon folyni az áradó Sajóba... (Kép itt.)
Ezt a gátat elbontották, s új betonfalat építettek helyette. (Ha térképen/műholdképen nézed pl. az iranymagyorszag.hu-n, akkor a Kastély és a Rózsa utca között a Sajó utca mellett.)
S ott dolgozott három daru: egy IFA ADK, egy csőrös TATRA és egy LIEBHERR HS 845 HD!
Ez utóbbin egy speciális adapter függeszkedett, amellyel 5 méter mély alapot ástak.
Kijártunk nézni s hallgatni: Vérfagyasztóan gyönyörű, a Spielberg-féle Világok harcának tripodjaihoz hasonló hangokkal működik a gyönyörű monstrum:-)


További képek a folytatásban!

Szábedes IFA ADK 80 (8 tonna), Tatra AD-20 (20 tonna) és Bohn Kft. Liebherr HS 845 HD (70 tonna):

Tatra és Liebherr:

A Liebherr speciális szerelékekhez készített HS daruja (háttérben a Sajó):

Naplemente:


A résfal kanál:

Az eredmény. Víz sem oda, sem vissza:

Képek a tavalyi árvízről: Árvíz a magasból (Index)
 


Címkék: magyarország liebherr adk ckd

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr903042061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása