Egyre fontosabb feladat a gépjárművek károsanyag kibocsátásának csökkentése, köztük a nehéz tehergépjárművek („magyarul” kamionok) dízel motorjainak környezetbarátabb működésüvé fejlesztése. Erről olvashatsz az új, Euro 5-ről 6-ra című oldaldoboz linkjeire kattintva.
Az autódaruk műszaki adatait figyelmesen olvasva feltűnhet, hogy a jármű és a darufelépítmény motoroknál is (az újabb típusoknál) az Euro IIIB/Tier 4 előírásoknak megfelelést tüntetik fel és nem az Euro 5 (tehergépjárműveknél helyesen Euro V) szabványt. Ugyanis az autódaruk az EU-ban úgynevezett nonroad kategóriába tartoznak, tehát nem szállítójárművek, hanem önjáró gépek, amelyekre jelenleg az Euro IIIB (az USA-ban Tier 4) vonatkozik. Részletesen a DieselNet oldalon a Stage III/IV fejezetben itt.
Az autódarukra az Euro IIIB is hasonlóan szigorú, mint az Euro V, mivel az összes darumotor a legalacsonyab határértékeket engedélyező 130 kW feletti kategóriába tartozik. (Egy jó összehasonlítást itt találsz.) Az oldaldobozban található linkek egyébként megadják a választ egy korábban felmerült kérdésre. A legtöbb gyártónál alkalmazott SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer külön tartályból AdBlue adalékanyagot használ, amit külön kell megvásárolni és nem minden kútnál kapható. (Folytatás van.)

A korábban bemutatott új 400 tonnás Tadano Faun ATF400G-6 prospektusán már Tadano BLUETEC név szerepel. A Terex, amely kezdi hanyagolni a Demag nevet, erőteljesen készül a következő környezetvédelmi lépésre, a Tier 4 engedmények nélküli 2014-es bevezetésére (EU-ban Euro Stage IV), erről itt találsz cikket.
A Terex tavaly bemutatott új sorozata, Challenger 3160/3180 all-terrain darui jelenleg Euro IIIB motorral rendelkeznek. Ezeknél a daruknál már az új, tonnaméteren alapuló típusjelzést alkalmazzák, mert ez szerintük (és szerintem is) jobban jellemzi a daru képességeit, mint a maximális teherbírás, amit teleszkópgémes daruknál amúgy sem használnak ki. A 3160-as 55 tonnás kategóriába tartozik, amit azért a megszokás kedvéért megadnak, de maximális teherbírása csak 35,6 tonna, 3 tengelyes és 164 tonnaméter  (kerekítettek 160-ra) a legnagyobb tehernyomatéka.
A Terex Challenger 3160 promóciós videója:


Címkék: videó technológia demag terex

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr393014811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása