A Tűzoltóság (Katasztrófavédelem?) Tadano Faun ATF60-4 típusú daruját bemutató videó:


Debreceni és nyíregyázi tűzoltó darusok páros emelést gyakorolnak: Daruemelési gyakorlat 

Részlet egy megyei jogú város 2011-es közgyűlése elé terjesztett, az önkormányzati tűzoltóság 2010-es tevékenységéről szóló tájékoztatójából:
"Az új könnyűkategóriás műszakimentő gépjármű 2009. január 1-jén történő készenlétbe állítása javított a műszaki mentések hatékonyságán, azonban a régi CSD-744 technikai eszköz állománytáblánkból történő kivonásával jókora űr támadt emelőgép és áramfejlesztő kérdésében. A járműre szerelt daru (KCR) és a nagyteljesítményű generátor hiánya várhatóan még jó néhányszor visszaköszön a mentések során.
Bármennyire is szeretnénk, a FAUN-TADANO tűzoltó daru nem képes adott szituációban helyettesíteni sem a KCR, sem a korábban készenlétből kivont 12,5 t névleges emelési teljesítményű ADK-125 kedvező tulajdonságait.
"

Érdekes felvetés! A Tadano Faun daruk 60 tonnás változatai 200 millió forint/db feletti vételárba kerültek. Vélemények?


Címkék: videó technológia faun tadano

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr742927606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lada95 2011.05.24. 12:57:25

A 60 tonnás autódaru sok esetben túl sok; néhány estben (pl. nehéz járművek mentése) túl kevés. Lehet hogy az "arany középutat" választották,( bár sok esetben nem ez a jó megoldás).Jut eszembe a múlt héten is láttam egy "ló mentést", az egyik csatorna hírműsorában. Ott a tűzoltóautó hátuljára volt felszerelve egy KCR, és azzal mentették a szerencsétlen állatot. Lehet hogy az is CSD-744 volt?
Lehet hogy buta kérdés:
Nem lehetne komolyabb műszaki mentésekhez igénybe venni a környék megfelelő méretű "civil" autódaruit? Nem csupán akkor amikor már komoly a baj(lásd tűzoltódaru baleset a Várban);hanem eleve ezek a daruk vonulnának ki a mentésekhez.

Brian 2011.05.24. 17:29:48

Hogy a Csepelt (policecars.hu/p/albums/tuzo6/tuzo728.jpg) nem tudja helyettesíteni az adott. Ez már másoknak is feltűnt ezért vásároltak (és vásárolnak) ilyet: www.hesztia.hu/start.php?oldal=album&albumid=31&p=06
Aki daru nélkül kapta az rakott rá maga: www.szombathely105.hu/media/autok/muszaki.jpg . A 60 tonnás darunak egész más a feladata mint ezeknek a nehéz műszaki mentőknek. Nem is erre a melóra tervezték.

Hogy az ADK-125-öt miért nem tudja helyettesíteni az érdekes kérdés. Elvileg a Csepellel ellentétben az ADK speciális felépítménnyel nem rendelkezett. Talán kisebb helyen is elfért?

Egy külföldi példa nehéz műszaki mentőre: www.ffpoellau.at/fuhrpark_files/html/srf.php Szép darab.

A magyar közbeszerzések árszínvonalával inkább ne idegesítsük egymást :)

Civil daruk igénybevétele mentéseknél elég nehéz feladat. Senkinek sem éri meg telephelyen tartani a daruját. Tipikusan dolgozni fog valahol. Onnan összepakolni a kárhelyre juttatni megengedhetetlen időveszteség. Ráadásul a pénzes meló is áll az idő alatt.

Brian 2011.05.24. 17:31:21

A Csepel link helyesen: policecars.hu/p/albums/tuzo6/tuzo728.jpg

vetreszka 2011.05.24. 22:00:50

A Faunnal szemben az ADK szerintem a kisebb méretével és egyszerűségével maradhat "versenyképes" ezekben a speciális esetekben. Jóval szűkebbre talpal, rövidebb és könnyebb a gémje.
Vajon minek egy tűzoltódarunak 40méteres gémkinyúlás?
Létezik talán egy speciálisabb kifejezetten ilyen célra fejlesztett daru?

Brian 2011.05.24. 23:24:08

@vetreszka: Mainboom lelőtte a poént :) A BKF az erre a célra kifejlesztett daru. Nemrég volt itt fenn egy nem annyira jól sikerült videóm BKF-el végrehajtott mentésről.

Egyébként előfordulhat, hogy jól jön egy 40m-es gém tűzoltódarun.

mainboom · http://autodarublog.blog.hu 2011.05.25. 00:01:27

@Brian: Persze, megvan. Kezdek elaludni. :-)

vetreszka 2011.05.25. 07:20:26

@Brian: Tényleg csak kíváncsiságból:milyen szituációban jön jól a 40méteres gém?

lada95 2011.05.25. 14:02:44

A Faun BKF 35-4,- el kapcsolatban én is rá akartam kérdezni a véleményetekre, de látom az idő túlhaladt rajtam.Viszont a tűzoltódaruk számára és típusára vonatkozó kérdésem továbbra is fenn áll.Másik kérés:egyszer láttam egy videót,amelyen a Honvédség egyik BKF 35-e egy MIG-21-est emel vissza a talpazatára felújítása után.Ismeri valaki a videót? Szerettem volna feltenni a Mobildaru fórumra a Faun témához.

Brian 2011.05.25. 22:30:22

@vetreszka: Mivel tekintélyes méretei vannak ezeknek a daruknak nem biztos, hogy közel tudnak menni a kárhelyhez. Persze erre lehet mondani, hogy kisebb darut kell venni, de ott meg gond lesz a terhelhetőséggel. Én sem vagyok 100%-ig biztos abban, hogy alapvetően nem kárelhárításra tervezett daruk alkalmasak kárelhárítási feladatokra, ahogy az ellenkezőjében sem. A kárhelyen történő daruzás nem mindig járművek emelgetésében merül ki. Az megint egy jó kérdés lenne, hogy a darukhoz miért olyan személymentésre szolgáló kosarat vásároltak melynek telepítése olyan sokáig tart, hogy használatra gyakorlatilag alkalmatlanok. Legalábbis én nem tudok róla, hogy éles helyzetben ilyet már használtak volna Magyarországon. Mondjuk lehet, hogy tévedek, mert én sem tudhatok mindent. Ebben az esetben pl. jól jöhetne egy 40 méteres gém.

Másrészt nekem volt szerencsém több alkalommal BKF-et éles helyzetben dolgozni látni. 100%-ig biztos vagyok benn, hogy alkalmas a feladatra. Persze könnyű neki hiszen arra tervezték :)
süti beállítások módosítása