Keskenynyomtávú, letalpalós, lánctalpas, daru. Erről leginkább a Liebherr LR sorozatának W változatai juthatnak az eszünkbe, amelyeket szélerőmű építő óriásoknak (400 és 600 tonna, 100 méter feletti emelési magasság) fejlesztettek ki, esetleg Terex-Demag. Az olasz Marchetti gyárt egy kisebb letalpalós, keskenynyomtávú lánctalpas darut, a 70 tonnás teleszkópgémes Sherpa CW 70.42 L típust. Miért is kell egy ilyen lánctalpas darura letalpaló? Minden darunak vízszintes, vagy azt nagyon megközelítő (max. 3-4° eltérés) helyzetben kell dolgoznia, amit ferde talajon az autódaruknál talpalással biztosítanak. A lánctalpas daruknál viszont talajelőkészítésre van szükség, a nagy Liebherr talpalósoknál is, ott a talpak a nagyobb teherbírás miatt vannak. A Sherpa nevéhez híven hegyes-völgyes terepen is elboldogul, a talpalóival vízszintbe állítja magát és természetesen a teherbírása is nagyobb. A lánctalpak nyomtávolsága is állítható 2980-4600 mm között, így kis helyen is elfér.
Max. teherbírás 70 tonna (talpalás nélkül 58 tonna), max gémhossz 42 méter teleszkópgém + 16,5 méter segédgém.

A 9 tonna ellensúlyt az autódarukhoz hasonlóan, saját maga a talpalóira daruzva veszi fel.


Képek a folytatásban!





Itt láthatsz keskenynyomtávú, talpalós Liebherr lánctalpast és a teleszkópgémes Liebherr daruk is egyedit alkotnak: Japán - Liebherr LTR 1100 és LR 1400/2-W páros  Érdemes megnézni!


Címkék: olasz daru

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr492843600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása