A 073 401 gyártási számmal rendelkező volt az első európai Liebherr LTM 11200-9.1 típusú daru.
  Tulajdonosa a holland Van Marwijk Kraanverhuur B.V. ma sincs a világ legnagyobb darus cégei között. Családi vállalkozásként 1976-ban még csak nyolc autódarujuk és 13 alkalmazottjuk volt.
1984-ben a 200 tonnás, 1998-ban az 500 tonnás, 2008-ban pedig az 1200 tonnás Liebherr darujukat vették meg. 
    A 073 401 a világ legnagyobb darus cége, a Mammoet (!) első két LTM 11200-as daruja (073 402 és 403) előtti, csak a közel-keleti AL Faris előzte meg (073 400).
    


Érdekes képek a 2008-as bemutatkozásról itt láthatóak.

 


Címkék: videó cégek különleges liebherr ltm 11200

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr342701896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flyjib 2011.03.01. 20:48:59

Hmm ilyet is ritkán látni hogy leveszik a Y-guyt a szállításhoz.

Akinek tetszik és szeretne egy ilyet kicsiben az vásárolhat magának egyet az NZG ugyanis elkészítette 1:50 es méretarányban 300 darabos limitált szériában 1-2 Német boltban még fellelhető megmaradt készlet, de már tényleg csak 1-2 darab. www.bow-modellhandel.de/shop/catalog/liebherr-1120091-marwijk-p-1814.html

flyjib 2011.03.01. 20:55:16

Szép videó! Jó lehet a dd is hol lehet beszerezni? ritkán látni ilyet, hogy szállításhoz a Y-guyt leveszik.
Akinek tetszik és szeretne egyet kicsiben az beszerezhet egyet, az NZG ugyans ezt is kiadta 1:50 es méretarányben (így is kiveri a plafont :D) 300 darabos szériában. 1-2 darabot még fel lehet lelni pl: itt: www.msw-modelle.com/Shop/artikelanzeige.php?110-00826

flyjib 2011.03.01. 20:56:09

Ez tök jó nem akartam duplázni, a flsőről nem látszott hogy az is megjelent azt töröld légyszíves ha tudod.

lada95 2011.03.01. 21:46:04

Szuper, végre van "összeszerelős" videó is.Mintha azt olvastam volna hogy a Marwijk-é lett volna az első, csak az AL Faris ragaszkodott az elsőséghez így megkapta a prototípust(kerek 400-sal).Számomra nem újdonság a gém Y-merevítő nélküli szállítása különben nem férne bele 12tonna tengelynyomásba.Bár szerintem a filmen így sem(a 100 méteres gém y nélkül kb 80tonna)nem tudom "10 tengelybe" 80tonna hasznos terhelés belefér-e.Látom lassan mindenkinek sikerül a "duplázás".Emlékeim szerint én voltam az első egy Gottwald-os cikk után..

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.01. 21:54:13

@lada95: Volt már összeszerelős videó: autodarublog.blog.hu/2010/06/21/ltm_11200_9_1
Javaslom Feri az oldaldobozban található címkék (tagek) böngészését. :-)

flyjib 2011.03.01. 22:02:38

Én se azt mondtam, hogy sose veszik le csak hogy ritkán, a legtöbbször így látni a netes képeken. farm4.static.flickr.com/3270/3016070116_cf666f5bb3_z.jpg

zubug 2011.03.02. 15:09:23

ilyen daru árakról hol tudok tájékozódni?
mennyi garancia lehet rájuk?
km vagy üzemóra, vagy év?
köszi a válaszokat...

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.02. 16:53:13

@zubug: Minden komolyabb gyártónak van Mo.-i képviselete, da az árak erősen függnek a felszereltségtől. Sok opció van, amit külön kell rendelni, de a legnagyobbak amúgy is egyediek. Egy ilyen 11200-as szerintem alaphangon 5 millió körül lehet. Euróban és ÁFA nélkül!
A kínaiakat nem számítva, a legkisebb daruk is 200-300 ezer euróról indulnak. Nem is nagyon találsz újat nálunk (talán a Bautrans kivétel).
A garanciáról nem tudok sokat, de valamilyen kombinált módszer lehet.

lada95 2011.03.02. 20:09:30

@Autódarublog: @zubug: És a szállító flottáról se feledkezzetek el.Ahhoz hogy a nagy darut megfelelő sebességgel tudjad telepíteni, be kell szerezni(ha még nem lenne)min. 2db 80-100 tonnás,(egy a gémnek,egy az alap ellensúlyoknak, talpalólapoknak) ill. min. 4-6db 50-60tonnás(további ellensúlyoknak,rácsos gém elemeknek)teherbírású nyergesszerelvényt!Illetve a nagy daru "tartozéka", egy minimum 100 tonna teherbírású másik autódaru is ami segédkezik az össze ill. a szétszerelésben.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.02. 20:29:32

@lada95: Igen és a kötözőeszközök is kitesznek egy kisebb vagyont!

Puhi 2011.03.02. 21:21:36

Mennyiiiiiii!!!???
1.4milliárd HUF?
Plusz még egy másik irdatlan nagy összeg a "tartozékok"?
És akko vajon, ha kérek egy árajánlatot tőlük, hogy be kellene emelni egy talicskát ;) kertembe az utcafrontról, akkor milyen órabér jön ki???
Saccolni tudtok?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.02. 21:46:49

@Puhi: Az attól függ milyen messzire, milyen magasra és milyen tömeget. Plussz az oda-vissza vonulás, ami Mo.-on útvonaldíjas. (Ja és már szinte minden lakott településre kell behajtási engedély, nehogy a személyautók közlekedését zavarja amig odamegy a daru, de ez töredéke az előzőeknek.) Persze a nagy darukra általában fix összegben vállalják a munkát. A mi szép országunkban, ahol a darubérlés árai lefelé igen nyomottak, mondjuk egy 400-500 tonnás napi 1 millióért jó lesz? Ha rácsos gémet is kell szerelni, akkor az minimum 3 nap.

Puhi 2011.03.02. 22:12:57

Ööö... még gondolkodom...
Lehet, kitalálok valami más megoldást a talicska bejuttatására! :)
De ha már itt járunk:
mennyi időre veszik álatlában a cégek a darukat?
Mi lehet az az időtartam, ami alatt megtérül a befektetés, és elkezd hasznot is termelni?
És mennyi az átlagélettartama egy korszerű darunak? Vagy ilyet ne is kérdezzek, mert van, aki "örökkére" veszi, és van, aki meg x év múlva eladja használtként és jön helyette az újabb, korszerűbb, jobb...

flyjib 2011.03.02. 23:49:27

ha beéred egy 500 tonnás demaggalis akkor ez potom pénzért a tied lehet

www.mascus.hu/Epitoipari-gepek/Hasznalt-Mobil-daruk/Demag-AC500-2/elmmmt8w.html

lada95 2011.03.03. 07:43:01

@Puhi: @flyjib: Ha egy ötszátonnás ennyibe kerül("kicsit használtan"),akkor az Ltm 11200-as újonnan bruttóban megvan 2.5-3 milliárd forint is.A költségvonzatai miatt a napi bérleti díjai elérnék a 2-3 millió forintot is.

zubug 2011.03.03. 09:30:02

köszi a választ...
azért egy extralistát, árakkal átnéznék...:-)

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.03. 09:56:17

@lada95: @Puhi: Normális piacgazdaságban a beruházások értéke megtérül, mert be van építve az árakba. Nálunk az építőiparban ez nem így működik. Egy példa: Ideje lenne lecserélni a 20-30 éves, korszerűtlen darudat. (Kis kategóriáról beszélünk, 8-10 tonna.) A nagy gyártók 25-30 tonna alatt már nem gyártanak darut. Lehet azért találni cseh, orosz, kínai gyártót. Legyen a cseh ČKD AD-10 (10 tonnás, relatíve jó hidraulikával). www.ckd-cranes.com/products/rada-ad-10.htm Nem szeretnénk nyugati alvázat, a Tatra olcsóbb. Kapsz egy nagyon jó ajánlatot, csak 75 millió Ft. Ennek a kategóriának a bérleti díjai jó esetben 5000-7000 Ft között mozognak. Vegyük azt, hogy van havi 180 óra munkád (ha van), átlagban egész évben, az kb. 1,1 millió Ft/hó bevétel. A daru árát elvileg 5 év alatt illene kitermelni, az 1,25 milló Ft/hó amortizációs költség. Tovább nem is számolok. A mo.-i bérleti díjakból nem lehet új daruval megélni. Az említett 5000-7000 óradíj is optimista érték, vannak akik ennél lényegesen olcsóbban dolgoznak, csak hogy legyen munkájuk, ezáltal tönkretéve másokat és ellehetetlenítve a saját fejlődésüket, mert még egy 8-10 éves nálunk jónak számító daru árát sem tudják kitermelni, de a munkát elveszik a másik elől.

flyjib 2011.03.03. 12:18:42

@ zubug itt az extralista:
www.mascus.com/Construction/Used-Mobile-cranes/DEMAG-AC500-2/9fhghn3q.html

(Ne ilyenekre gondoljál, hogy alufelni meg bőrfotel meg Pioneer hifi dumm dumm mélynyomóval :D.)

A Dunagép 1350 6.1 e nekem újnak tűnik pedig az se olcsó. sztem az is megvan 700 misi kb. meg az Ács Gép 1400 asa is benne van simán annyiba tehát azért valmi létjogosultsága mégis van a 3-4-5 száz tonnás daruknak a magyar piacon. Azért a forumos ország legnagyobb darui témában elég sok 200 tonna feletti gép található. (mégha némelyikük benne is van már a korban :D)

Mondjuk a VEres 2006os használt ac250 eséről volt egy cikk a Camion magazinban ott leírták, hogy milyen uniós támogatással (100 millió huf!) és hitelekkel vették, és azt is hogy a gép havi 10 napot dolgozik, de 2 évre egy külföldi cégnek bérbe van adva de a Veres személyzetével, szóval azért nem mondható mínuszosnak a beszerzés.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.03. 19:18:33

@flyjib: Persze sokat támogatással vettek, több honlapon ki is van téve. Valószínüleg félreérthető volt, amit írtam. Normális piacgazdaságban az újonnan vett daruk külön-külön kitermelik az árukat. Ha tudsz mutatni egy magyarországi céget, amelyik vett gyári új darut és nem a többi daru, plusz az egyéb tevékenységeik (fuvarozás, állvány bérbeadás, stb.) bevételeinek összegéből fizetik ki a lízingdíjat, akkor ügyes vagy. Az Ácsgép 1400-asa nagyon jó példa. Vajon kié volt korábban?
Egyébként sok Liebherr és Terex-Demag úgy néz ki, mint egy új, aztán kiderül, hogy nyugaton "levetett" 5-6-8 éves gépek. (Felújítás, újrafestés után üzembehelyezve.)
A létjogosultságát a nagy daruknak nem vitatom, csak a magyar építőiparban nagyon nehéz megélni minden autódaru bérbeadónak.
Egyébként, ha többet fújna nálunk a szél biztosan több nagy daru lenne és az árukat is kitermelnék. Lengyel példa, GTK1100-as: www.viatron.pl/index.html Ez átszámítva Forintban kb. 2 millárdos beruházás volt, persze 60%-os EU-s támogatással.

Puhi 2011.03.03. 19:43:01

Hát, köszönöm a válaszokat, ma is tanultam valamit. (vagy tegnap, vagy tegnapelőtt? mindegy)
Azt sejtettem, hogy több százmilliós összegekről lehet szó. De Ti itt 1-2-3-4 milliárd forinttal "dobálóztok", ami olyan mellbevágó összeg, hogy még emésztenem kell egy ideig, mire hozzászokom! :)

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2011.03.20. 18:41:53

Nálunk mondta az egyik cég főnöke, hgy kértek árajánlatot 750tonnás darura. Azt mondta 30millió az odaút 30 a vissza plusz napi 1,5millió. :D
süti beállítások módosítása