"A kocsi tíztonnás, egy önrakodó, KCR 5000-es daru van a tetején. A Kisalföldi Erdő- és Fafeldolgozó Gazdaságé, de én pillanatnyilag egy kft.-nek dolgozom. Második sebességben jöttem föl a hídra, már rajta voltam, amikor megtörtént a baj: csak a nagy robaj hallatszott, és már hátul is találtam magam a fekvőtérben. Mikor föleszméltem, nem is tudtam hirtelen, hogy hol vagyok, kerestem az ajtót. Hihetetlen az egész..."
Az idézett mondatok annak a Kamaznak a sofőrjétől származnak (érdemes elolvasni az egész Kisalföld cikket itt), amelyik rönkszállítás közben a talán legérdekesebb magasságkorlátozásos darubalesetet okozta 1992-ben Halászi község Mosoni-Duna hídján.
Itt látszik a beakadt gém:
Forrás és további fotók: Hidász
Az már igazi magyar történet, hogy a leszakadt és elbontott híd helyére ideiglenesen állítottak egy volt vasúti, egysávos közlekedésre alkalmas hidat, ami helyett két év múlva terveztek építeni egy újat. Gondolom nem lepődik meg senki: 16 év késéssel, idén májusban avatták.
Hasonló baleset, de itt erősebb volt a híd és a daru szakadt szét: Darubaleset a la abszurd