Szombaton helyére került a lengyelországi Świebodzin mellett épülő Krisztus szobor  vállrésze és a fej. A szobor maga 33 méter magas, de az alatta található dombbal együtt 51 méter magasra emelkedik, így a lengyelek szerint ez a legnagyobb Krisztus szobor. (Rióban a Cristo Redentor talapzattal együtt 38 méter és a 709 méteres Corcovado hegyen áll.) Számolgathatunk sokféleképpen, mint "Az angol, aki dombra ment fel és hegyről jött le" című filmben.
Frissítés: A Cristo Redentor talapzat nélkül: 38-8=30 méter, a swiebodzini koronával együtt 33 méter. Már csak az a baj, hogy az utóbbi állítólag olyan anyagból készült, hogy csak 4-5 évet jósolnak neki.

Nem is ez a lényeg.
Az emelést egy 700 tonnás Terex-Demag AC 700-as autódaru végezte.

(Előzmények a folytatásban.)

 

Elméleti számítások alapján az emeléseknél a legnagyobb tömeget (a vállrészt) 16 tonnában állapították meg.
A belga Sarens, a világ egyik legnagyobb darus cége és amelynek van Lengyelországban is leányvállalata, felvonult egy 400 tonnás daruval. Az összeszerelés után végeztek próbaemelést és kiderült, hogy az elméleti 16 tonna a gyakorlatban 26. Bonyolította a helyzetet a szétszerelés közbeni baleset: egy szerelő lábát szétroncsolta a földre fektetett gémszerkezet.
Świebodzin Demag

 Ezután érkezett a 700 tonnás Terex-Demag AC 700-as, amely már megbirkózott a nem mindennapi feladattal. (Csupán a szél erősségét kellett megvárni amíg lecsökkent az engedélyezett értékre.)

Świebodzin Demag


Świebodzin Demag

Świebodzin Demag
 


Címkék: videó cégek különleges demag terex

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr642430313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása