Szombaton helyére került a
lengyelországi Świebodzin mellett épülő Krisztus szobor vállrésze és a fej. A szobor maga 33 méter magas, de az alatta található dombbal együtt 51
méter magasra emelkedik, így a lengyelek szerint ez a legnagyobb
Krisztus szobor. (Rióban a Cristo
Redentor talapzattal együtt 38 méter és a 709 méteres Corcovado hegyen áll.) Számolgathatunk sokféleképpen, mint "Az angol, aki dombra ment fel és hegyről jött le" című filmben.
Frissítés: A Cristo Redentor talapzat nélkül: 38-8=30 méter, a swiebodzini koronával együtt 33 méter. Már csak az a baj, hogy az utóbbi állítólag olyan anyagból készült, hogy csak 4-5 évet jósolnak neki.
Nem is ez a lényeg.
Az emelést egy 700 tonnás Terex-Demag AC
700-as autódaru végezte.
(Előzmények a folytatásban.)
Elméleti számítások alapján az
emeléseknél a legnagyobb tömeget (a vállrészt) 16 tonnában állapították meg.
A belga Sarens, a világ egyik legnagyobb darus cége és amelynek
van Lengyelországban is leányvállalata, felvonult egy 400 tonnás
daruval. Az összeszerelés után végeztek próbaemelést és
kiderült, hogy az elméleti 16 tonna a gyakorlatban 26. Bonyolította
a helyzetet a szétszerelés közbeni baleset: egy szerelő lábát
szétroncsolta a földre fektetett gémszerkezet.
Ezután érkezett a 700 tonnás
Terex-Demag AC 700-as, amely már megbirkózott a nem mindennapi
feladattal. (Csupán a szél erősségét kellett megvárni amíg
lecsökkent az engedélyezett értékre.)