Futurisztikus formaterv és koncepció volt 2008-ban a brno-i Jiri Kubec díjnyertes munkája a LYNX, amelyben a jövő 80 tonnás autódaruját álmodta meg. Legérdekesebb megoldás a gémen mozgatható egyesített vezető és kezelőfülke, amely nagyobb darukon más formában (csak kezelőfülkeként) már létezett.
Csupán két évet kellett várni és a Liebherr a 2010-es bauma kiállításon bemutatta az LTC 1045-3.1 típusú kompakt daruját. A formaterv ugyan meg sem közelíti a LYNX-ét, de a koncepció megvalósult a gyakorlatban is.
A közös vezető és kezelőfülke egy külön gémen mozgatható, előre-hátra tolható és 7,8 méteres szemmagasságba emelhető, ami a darukezelő munkáját jelentősen megkönnyíti.
Vezetés közben a jó kilátást a fülke előretolásával oldották meg, de kissé furcsa, hogy a gém nem fektethető le negatív szögállásba, mint a citycrane kategórijú daruknál, holott a Liebherr ezt teszi az LTC 1055-3.1 típusánál. A 1045-ösnél a gémet még meg is kell emelni a jó kilátáshoz, ami így 82 cm-rel nagyobb, 3,83 cm magasságot jelent.
Az elején látható doboz levehető, szük helyeken így jobb a manőverező képessége.
A daru 45 tonna maximális teherbírású, 36 méteres, 7 részes teleszkópgémmel és 13 méteres, 4 állásban billenthető segédgémmel rendelkezik.