A Sennebogen különleges darui Magyarországon kevésbé ismertek, mint a többi német gyártó gépei. Természetesen érdemtelenül, hiszen ma is magas technikai színvonalat képviselve jelen vannak a piacon, miközben olyan márkanevek tüntek el, mint a Gottwald, a Krupp, vagy félig a Demag. 
Az elmélet után, a  Kuhn Kft. mai Sennebogen darus szakmai napján gyakorlatban is tapasztalhattam az alapító, sajnálatos módon tavasszal elhunyt Erich Sennebogen technikai örökségét.
(Családi vállalkozását fiai működtetik tovább.)
 Magyarok is készítenek Sennebogen gépeket, Balatonfüreden: TLC Kft. 
  Go for green: Válts zöldre és ez nem csak a nyakkendők (és persze az új gépek) színét jelenti.


A folytatásban a bemutatott gépek és más érdekességek.
 



  SENNEBOGEN 640 HD lánctalpas rácsos gémes daru és kotró.
40 tonna, 46,7 méter (daruzási üzemmódban) részletes műszaki adatai itt.
A gép története, munkabeszámoló a Kuhn Kft. oldaláról:
"Az SGS 2000 Bt. a 2006-os évben határozta el magát egy 40 tonnás SENNEBOGEN rácsos-gémes daru/kotró beszerzésére. Ez a gép a SENNEBOGEN daruk leginkább köteles kotrónak („Seilbagger” ill. „HD Crawler Cranes”) nevezett csoportjába tartozik. Valójában univerzális gépről van szó, hiszen ezek a rácsos-gémes daruk nem csak daruzásra alkalmasak, hanem számos egyéb extrém igénybevétellel járó, elsősorban mélyépítési munkákhoz is készültek: réseléshez, különböző vibrátorok, cölöpverő kalapácsok és fúrók használatához, továbbá földmunkákhoz, nehéz átrakodási feladatokhoz, illetve ugyanezeket a gépeket használják vonóvedres kavicskotráshoz és speciális kivitelben kikötői átrakodási munkákhoz is.
Mint Csiha András, az SGS 2000 Bt. gépészeti vezetője, elmondta, 2006-ban jelentős kereslet mutatkozott ilyen jellegű munkákra, ezért úgy döntöttek, hogy egy 40 tonnás rácsos-gémes SENNEBOGEN-nel is kiegészítik gépparkjukat. A 2 db 16 tonnás csörlővel, 32 méteres gémmel és egy 168 kW-os Caterpillar C-7 Acert motorral felszerelt 640-es Sennebogen azóta egyebek mellett a következő munkaterületeken jeleskedett: daruzott az MO-ás Nagy Dunahídjánál valamint a 4-es metró Bocskai úti és Rákóczi téri állomásainál, csarnokot épített a Kelenföldi Járműtelepen, 27 méter mély aknákat ásott ki a Csepeli Szennyvíztisztító építkezésénél (ilyen munkára kizárólag rácsos-gémes kotrók alkalmasak), de vendégszerepelt már különböző építkezéseken Szófiában és Bukarestben is.
Csiha András, aki a legtöbbet kezelte a SENNEBOGEN 640-est, kérdésemre, miszerint miért éppen a SENNEBOGEN-t választották, elmondta, hogy már számos márkát kipróbáltak, de egyiknek sem volt olyan egyszerű, megbízható és üzembiztos a kezelése mint a SENNEBOGEN-nek, hiszen elektronika csak a legminimálisabb mértékben kerül alkalmazásra ezekben a gépekben. Az elmúlt éveket így gyakorlatilag meghibásodás nélkül dolgozta végig."
(Forrás és képek itt.)

Képek a bemutatóról:








SENNEBOGEN 613 R lánctalpas teleszkópgémes daru
16 tonna, 24 méter, részletes műszaki adatai itt.
Van gumikerekes változata is, különlegessége az emelhető és billenthető kezelőfülke.








  Kissé amatőr felvétel, de azért videó:


    ÚJ: A KUHN Kft. beszámolója további részletekkel: 
SENNEBOGEN crane line szakmai nap - beszámoló képekkel
 

Bónusz videó a Sennebogen daruk tűréshatárairól:

A videóért köszönet Török Tamásnak a Kuhn Kft.-től!

Az antaktiszi daruzásról: Antarktisz - Sennebogen lánctalpasok 


Címkék: videó cégek sennebogen

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr392932228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása