Ma rakodták hajóba a gönyűi kikötőben a Jász-Vasút Kft. 40 62 002-3 pályaszámú (ex MÁV M62 150, régebben M62 049) 116,5 tonna tömegű mozdonyát és több pályaépítő gépét. A rakodás érdekessége a nagy tömegen kívül, hogy a vágányok nem érnek a rakpartig, így a mozdonyhoz egy trélerre síneket rögzítettek, amelyre a Prangl 500 tonnás Demagja ráemelte, a tréler odaballagott a víz mellett álló másik Demaghoz (rendszeresen rakodik a Prangl egyik daruja a gönyűi kikötőben), ami a hajóba emelte a Szergejt. Y merevítésre nem volt szükség egyik darunál sem. A 20-50 tonna tömegű pályaépítő gépekkel hasonlóan jártak el. A vízi szállítás Romániába történt, a vasúti járművek teljesen üzemképesek, vajon ennyire magasak a vasúti pályahasználati díjak?
Egy Terex-Demag AC 500-as napi bérleti díja kb. 1 millió Ft.
Forrás és további képek, információk: nyugatmagyar.hu
Videó az UDJ-022 (20 t), az egyik pályépítő gép emeléséről:
A konkurens osztrák daru: Győr-Gönyű kikötő - Liebherr LG 1750
Címkék: videó magyarország vasút cégek demag terex
A bejegyzés trackback címe:
https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr12825582
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vicces74 2011.04.15. 09:05:10
Ezt én nem értem,mért nem egy tehervonatba
besorozva vitték őket Romániába?Kitudja ezt....
besorozva vitték őket Romániába?Kitudja ezt....
mainboom · http://autodarublog.blog.hu 2011.04.27. 22:23:40
@vicces74: Mostanára kiderült, hogy Portugáliába vitték őket. www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id= 4871:gyorgonyudaruzas&catid=
1:nagyvasut&Itemid=3
1:nagyvasut&Itemid=3
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.14. 19:12:33
@mainboom: Oda is egyszerűbbnek tűnik síneken vinni, nem hinném, hogy Magyarországtól Portugáliáig nincs összefüggő vasút.
LucziI 2011.07.02. 06:48:02
Nyomtáv különbség, na meg a Szergej nem nyugateurópai, kockázati tényező nekik :D
Meg lehet mégis olcsóbb volt elhajóztatni, mint átvontatni európa, nem tudom hány országán (minimum 4en).
Meg lehet mégis olcsóbb volt elhajóztatni, mint átvontatni európa, nem tudom hány országán (minimum 4en).