A hidraulikus munkahengerrel billenthető segédgém a teleszkópgémes darukon különleges felszerelésnek számít. A fix szögben mechanikusan rögzített, vagy a csörlővel mozgatott billenthető segédgémekhez képest, ezekhez a teleszkópgém változó hossza mellett is el kell juttatni a hidraulika olajat. A megoldást a tömlőcsévélő jelenti, ami elég feltűnő szerelvény a darugémeken. Korszerű típusokon gyakran alkalmazzák, de kisebb teherbírásnál kevésbé elterjedt.

A következő videón a hong kongi Kanson Liebherr LTM 1500-8.1 500 tonnás darujára szerelnek egy 21 méteres hidraulikusan billenthető rácsos segédgémet. Az egész folyamat a daru beállásával, talpalásával, ellensúlyok telepítésével együtt jól megfigyelhető. Érdemes végignézni! A hidraulika csévélő tömlőjét 3:36-nál csatlakoztatják a segédgémhez, majd a 84 méteres gém egyenkénti gémcsapolásos kitolása után 5:21-nél hidraulikusan billenti a kezelő a megfelelő állásba (TY3NZF 0-40°).


Az 500 tonnásnál kisebb Liebherreken így néz ki:

A mechanikusan előre beállítható (általában 3 szögben) segédgémeken
a munkahenger helyén egy csapokkal állítható szerkezet van.

Minden mai gyártónál, így Kato mobildarun is található, csak nem olyan feltűnő.
Az alábbi képen az oldalra rögzített segédgém végén a billentő munkahenger, mellette a csévélő látható:

 


Címkék: videó technológia cégek kato liebherr

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr132741657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flyjib 2011.03.15. 19:37:24

NA végre letisztázódott, hogy mi ez a dob kösz. :D Akkor annyira nem nyúltam mellé a milyen darus kommentemmel, hogy vmi hidraulika vagy pneumatika lehet :D A vicc az hogy ezt a videót már régebben többször is megnéztem de hogy mit csinálnak ezzel a csévével az sose tűnt fel :D Akkor ezekszerint ez mndig van ha hidraulikusan állítható a segédgém, ez is elkerülte a figyelmemet...

flyjib 2011.03.16. 11:03:34

Ja és az is elég durva, hogy egy 12000 ason mondjuk mekkora brutál nyomás kell hogy felvigyék 100 méterre a hidraulikát és ott még munkát is tudjon végezni, meg mennyi olaj kell abba. Ismét csak oda jutok, hogy nem semmi gépek ezek a nagy autódaruk, minden egyes nap lenyűgöznek.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.03.17. 19:34:35

@flyjib: Ami a képen Liebherr gyári szürkében látható, azt a Conductix gyártja, 63 méter dupla tömlő van rajt és 260 bar nyomást tud.

flyjib 2011.03.18. 04:21:06

hát az már elég kemény a b737 meg az a320 hidraulika rendszerei 206.8 baron (3000 psi) üzemelnek, de már az is elég brutális erőket tud kifejteni. Nem lehet gyenge ha mondjuk itt elpukkan a tömlő vagy lelazul a quick coupler. . .
süti beállítások módosítása