Nem új mutatvány, de autódaru nélkül nem jöhetett volna létre.
(Persze ez nem igaz, de azért így könnyebben ment.)
A remake általában nagy siker és sokan nem is ismerik az eredeti művet.
Vajon hányan tudják, hogy az Ocean's Eleven (az új Ocean: George Clooney)
1960-ból származik (a régi Ocean: Frank Sinatra).
Az Audinak is van remake reklámja: Audi A6 4.2 quattro, Pitkävuori síugrósánc, 2005.
A folytatásból kiderül, hogyan került oda az autó.
A remake reklám a quattro 25 éves évfordulójára készült, az eredeti 1986-os forgatás finnországi helyszínén, a Kaipola melletti Pitkävuori síugrósáncon, amelyet 1994-ben bezártak, így először kissé renoválni kellett a betonlábakon álló favázas szerkezetet. A biztonságot mindenek elé helyezték, ezért kiépítettek egy visszacsúszás gátló rendszert. Ez el volt látva három külön fékezési mechanizmussal, egy elektromechanikus fékkel és két mechanikus fékkel. A sánc pályáján kihúztak és rögzítettek egy acél sodronykötelet, ami a hórétegbe sülyedve nem látszik és az autó aljára felszerelték a biztonsági fékrendszert. Az Audit felemelte egy a werkfilmről nehezen beazonosítható típusú KATO autódaru (40 tonna körüli lehet), amellyel később (emelőkosarat a gémre szerelve) filmeztek is. A quattrót „ráfűzték”
a sodronykötélre és kezdődhettek a próbálkozások.
A sofőr Uwe Bleck az Audi mérnöke volt. Az Audi A6 4.2 quattro, 6-fokozatú tiptronic váltóval szerelt változat, az automata sebességváltót első fokozatban tartották és Skandináviában közúton használható szöges (2,5 mm-es) gumikat használtak. A közepétől 80%-os emelkedőn az első két felfutás nem sikerült, ezért a gumikat lecserélték rallyban használt (6 mm-es) szöges gumikra. Harmadikra próbálkozásra sikerült feljutni a 47 méter magasba, de a felvételek miatt összesen 11-szer ismételték meg a műveletet. Mindenki döntse el, hogy volt e trükk a műveletben, a következő videó segíthet. A daru mindenesetre elvégezte feladatát!
Az eredeti 1986-os reklámfilm: Audi 100 quattro CS, Pitkävuori síugrósánc, 1986.
Harald Demuth raliversenyző volt a sofőr és hasonló biztonsági intézkedések mellett történt a felfutás. A daru egy már nem gyártott márka, az amerikai P & H T750-es (75 t) típusa volt, belga MOL alvázon.
Köszönet Budai Lacinak a típus felismeréséért! Darus Budai
Az 1986-os werkfilm a Pinguely-vel:
Ha valamiben tévedtem, főleg ha az Audikban, kérlek javíts ki!