Nem új mutatvány, de autódaru nélkül nem jöhetett volna létre.
  (Persze ez nem igaz, de azért így könnyebben ment.)
A remake általában nagy siker és sokan nem is ismerik az eredeti művet.
  Vajon hányan tudják, hogy az Ocean's Eleven (az új Ocean: George Clooney)
1960-ból származik (a régi Ocean: Frank Sinatra).

Az Audinak is van remake reklámja: Audi A6 4.2 quattro, Pitkävuori síugrósánc, 2005.

A folytatásból kiderül, hogyan került oda az autó.
 

A remake reklám a quattro 25 éves évfordulójára készült, az eredeti 1986-os forgatás finnországi helyszínén, a Kaipola melletti Pitkävuori síugrósáncon, amelyet 1994-ben bezártak, így először kissé renoválni kellett a betonlábakon álló favázas szerkezetet. A biztonságot mindenek elé helyezték, ezért kiépítettek egy visszacsúszás gátló rendszert. Ez el volt látva három külön fékezési mechanizmussal, egy elektromechanikus fékkel és két mechanikus fékkel. A sánc pályáján kihúztak és rögzítettek egy acél sodronykötelet, ami a hórétegbe sülyedve nem látszik és az autó aljára felszerelték a biztonsági fékrendszert. Az Audit felemelte egy a werkfilmről nehezen beazonosítható típusú KATO autódaru (40 tonna körüli lehet), amellyel később (emelőkosarat a gémre szerelve) filmeztek is. A quattrót „ráfűzték” a sodronykötélre és kezdődhettek a próbálkozások.
A sofőr Uwe Bleck az Audi mérnöke volt. Az Audi A6 4.2 quattro, 6-fokozatú tiptronic váltóval szerelt változat, az automata sebességváltót első fokozatban tartották és Skandináviában közúton használható szöges (2,5 mm-es) gumikat használtak. A közepétől 80%-os emelkedőn az első két felfutás nem sikerült, ezért a gumikat lecserélték rallyban használt (6 mm-es) szöges gumikra. Harmadikra próbálkozásra sikerült feljutni a 47 méter magasba, de a felvételek miatt összesen 11-szer ismételték meg a műveletet. Mindenki döntse el, hogy volt e trükk a műveletben, a következő videó segíthet. A daru mindenesetre elvégezte feladatát!
 


 


Az eredeti 1986-os reklámfilm: Audi 100 quattro CS, Pitkävuori síugrósánc, 1986.


Harald Demuth raliversenyző volt a sofőr és hasonló biztonsági intézkedések mellett történt a felfutás. A daru egy már nem gyártott márka, az amerikai P & H T750-es (75 t) típusa volt, belga MOL alvázon.
Köszönet Budai Lacinak a típus felismeréséért! Darus Budai


Az 1986-os werkfilm a Pinguely-vel:


   Ha valamiben tévedtem, főleg ha az Audikban, kérlek javíts ki! 


Címkék: videó kato p&h

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr912687249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.02.27. 10:32:38

már akartam ajánlani az 1986-os making ofot, amit Szendwich kolléga dobott fel, de látom bent van.
és igen, önerőből ment fel, bármennyire is az ellenkezőjét állítják a rossznyelvek.

Rocko- 2011.02.27. 12:54:19

@butcher__: bizonyítsd igazad. a legalapvetőbb dologgal kezdd, hogy ha egy kötélre terhelést helyezel, akkor megfeszül. itt mikor feszült a kötél?
aztán folytasd azzal, hogy egy ilyen emelekdő tetején hogyan fogsz meg 1.1-1.7 tonnát biztonságosan?
gyerünk, gyerünk.

butcher__ 2011.02.27. 13:11:03

@Rocko-:
1. Nem látszik sehol hogy laza a kötél, de nem is ez a lényeg.
2. Nyilván nem fogja az audi saját ígykészült videójában lebuktatni magát.
3. Nem látsz a szemedtől és megeszed a marketing bullshitet :)

Rocko- 2011.02.27. 13:26:46

@butcher__: 1) ha nem látszik hogy laza a kötél, akkor feszül - szerinted. megmutatnád hogy hol? vagy ha nem lényeg, akkor miért hozod fel? mondom, cáfold.
2) azon nincs mit lebuktatni, hogy önerőből ment fel. azért mert a te kocsid nem tudja, azért más még tudhatja. ne magadból indulj ki!
3) marketing bullshit a rallyeredmények is, ugye? nem gondolod, hogy ha csakis marketing az egész, akkor azzal kurva nagyot bukhatnak? igen, szépítenek a reklámokban, mint mindenki, de ekkorát hazudni elég durva lenne. autógyártók ők, nem politikusok.

mondom, cáfolatokat kérek, nem mellébeszélést.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.02.27. 14:28:17

Szerintem meg a legtetejére is felrakta egy daru. Az tutira megoldható trükközés nélkül is. :-)
Komolyabbra véve a szót, a szöges versenygumik sokat segítettek, mutatják is őket. Az idei svéd rali: www.youtube.com/watch?v=7unCqEQs3L8 (és ezek már az új "egyszerűsített" WRC-k.)

zsomi69 2011.02.28. 08:24:59

Szerintem pedig:
Az FWD húz, az RWD tol, a Quattro visz!!!

Tapasztalatból tudom :)

zsomi69 2011.02.28. 09:50:25

Rocko :)
Ni ni, még egy négykarikás :)
Mi legalább tudjuk mit beszélünk....

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.02.28. 10:07:22

@Rocko-: @zsomi69: Légyszíves világosítsátok fel az olvasókat, hogy az Audi a quattro név alatt hányféle rendszerű összkerékhajtást alkalmaz. :-)

Rocko- 2011.02.28. 10:10:25

@Autódarublog: ma? 2-t. vagy 3-at.
remélem elég részletes a válasz: autofilia.blog.hu/2010/05/16/quattro_4

@zsomi69:
igen. :)
bár ezt a mondást egy UrS4-gyel rendelkezô barátom szokta mondogatni. :)

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.02.28. 10:55:08

@Rocko-: Köszi! Ez tényleg részletes, ajánlom mindenkinek, hogy olvassa el!
Egyébként erre a sorára gondoltam:
"Fontos leszögezni: nem minden quattro logoval ellátott Audi alkalmazza az eredeti quattro rendszert. Ez ugyanis hosszanti motorokhoz (sor4, sor5, V6, V8, V10, W12) lett fejlesztve. A keresztben elhelyezett motoros autók (A3, TT) a Haldex rendszert használják."
A Haldexes quattrókat a gyárnak illene megkülönböztetni.

Rocko- 2011.02.28. 11:22:46

@Autódarublog: régen egyszerûbb volt ez a kérdés, mert csak Torsent használtak, ma viszont a quattro egy termékmegjelölés: az Audi quattro egy összkerekes autót jelent. az már másik kérdés, hogy miként teljesíti ezt.
amúgy egyetértek vele.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.02.28. 11:35:47

@Rocko-: Azért én az Audi, BMW, Mercedes "háromszögben" az Audi sarokban állok ill. csak állnék. :-)
süti beállítások módosítása