Mit tud a Liebherr LTR 11200-as 1200 tonnás teleszkópgémes lánctalpas daruja,
az eredeti LTM 11200-as autódaruhoz képest.
Tavaly Ehingenben bemutatták ahogy átsétál egy 6 méteres "úthiányon". A lánctalp hossza mindössze 9,74 méter. A daru tömege viszont, a képen látott összeállításban (T7-100 méter gém, ellensúlyok) kb. 390 tonna.
A titok nyitja a folytatásban!
Címkék: liebherr
A bejegyzés trackback címe:
https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr692601369
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2011.01.21. 17:49:15
Ez csalás!... Biztos egy vastag plexilap van az autókra rakva :) .
Amúgy komolyan: mi mindenre nem jók az ellensúlyok. Viszont a főnök Mercedesét már nem merték kockáztatni :).
Amúgy komolyan: mi mindenre nem jók az ellensúlyok. Viszont a főnök Mercedesét már nem merték kockáztatni :).
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.21. 19:50:02
@Murphistic: Neil Lampsonnak nem tudom milyen autója van, de az övé felett volt egy hüvelykkel 1000 tonna próbasúly. Így demonstrálta a darui biztonságát. Persze ez még 1999 és a Miller Park előtt volt, de majd lesz erről is szó.
butcher__ 2011.01.21. 22:53:41
Teleszkóp gémről jut eszembe. Volt arról szó hogy a rácsos tartónak könnyű az önsúlya ezért "annyival többet tud emelni", viszont bonyolult az összeszerelés.
Nem próbálkozott senki kitolható rácsos gémmel? Mindkettő előnyeit ötvözné, nem lenne benne logika?
Nem próbálkozott senki kitolható rácsos gémmel? Mindkettő előnyeit ötvözné, nem lenne benne logika?
lada95 2011.01.22. 12:53:15
Számos példát láttunk már Gottwald-tól a Liebherr-ig különleges,egyedi,látványos műszaki megoldásra.Várok egy Demag-os különlegességet is.A Demag (Terex-Demag) milyen egyedi, innovatív megoldással gazdagította az autódaruk világát?Kérdésem nekem is, miért nem találták még fel a teleszkópos-rácsos gémet?Egyetlen munkahenger által mozgatva mint a Csapolt gémeknél;egymáson, egymásból görgőkön mozduló gémtagokkal, a merevítés a szokásos módon csörlővel...
vetreszka2 2011.01.22. 20:20:01
@lada95: Felsorolnék néhány méretet: 30tonnás daru teleszkópgémének lemezvastagsága 8 milliméter+ csuszkavastagság. Ennek a darunak a segédgém csővastagsága 50 milliméter. Ha ilyen átmérőjű csőből lenne a teleszkóp (a közöttük lévő görgőnek legalább csőméretűnek kellene lenni)hány darab férne egymásba? A merevítőkötél hogyan szinkronizálódna kitolás alatt?
lada95 2011.01.22. 21:28:42
A szinkronizálás jó kérdés..,egyébként nem a 30 tonnás kategóriában gondolkodtam, hanem a többszáz tonnásak között lehetne alternatíva.Vastagság egyrészt a kevés de sokkal hosszabb gémtagokkal megoldható lenne(a darus jármű ill a gém természetesen csak külön lenne szállítható),másrészt nem cső profilban(bár tudom a legnagyobb teherbírású) hanem U vagy L-ben gondolkodtam.Csak vitaindítónak( és provokációnak) szántam , de köszönöm a választ.
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.22. 21:38:16
Csak egy ilyen rácsos hibridet láttam fényképen. Itt megnézhetitek: users.atw.hu/mobildaru/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=34
Vetreszkának van igaza, a teleszkópozás rácsos gémmel nem lenne méretezhető.
A KÖKI-nél élöben is látható volt a 400-as Liebherren mennyivel nagyobb a keresztmetszete a rácsos gémnek, mint a teleszkópgémnek. Azt is megnézhetitek itt: users.atw.hu/mobildaru/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=33
Vetreszkának van igaza, a teleszkópozás rácsos gémmel nem lenne méretezhető.
A KÖKI-nél élöben is látható volt a 400-as Liebherren mennyivel nagyobb a keresztmetszete a rácsos gémnek, mint a teleszkópgémnek. Azt is megnézhetitek itt: users.atw.hu/mobildaru/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=33
ostvan 2011.01.31. 19:17:32
@Murphistic: A két személykocsi sem volt veszélyben, mert a lánctalpak közti távolság - valószínűleg - több, mint a kocsik hossza.
Azon gondolkodtam, nézve a betonárok szélén egyensúlyozó gépet, hogy az a görgőpár, ami az összes terhet viselte, az mire volt méretezve? Ezek szerint tervezési előírás lehet, hogy - mondjuk egy szál vasúti sínen átsétáló lánctalpnak az éppen ott lévő görgője megbírja a gép teljes súlyát?
Azon gondolkodtam, nézve a betonárok szélén egyensúlyozó gépet, hogy az a görgőpár, ami az összes terhet viselte, az mire volt méretezve? Ezek szerint tervezési előírás lehet, hogy - mondjuk egy szál vasúti sínen átsétáló lánctalpnak az éppen ott lévő görgője megbírja a gép teljes súlyát?