Mit tud a Liebherr LTR 11200-as 1200 tonnás teleszkópgémes lánctalpas daruja,
az eredeti LTM 11200-as autódaruhoz képest.
  Tavaly Ehingenben bemutatták ahogy átsétál egy 6 méteres "úthiányon". A lánctalp hossza mindössze 9,74 méter. A daru tömege viszont, a képen látott összeállításban (T7-100 méter gém, ellensúlyok) kb. 390 tonna.




A titok nyitja a folytatásban!
 






   





Forrás: Liebherr Ehingen celebrates 40 years


Címkék: liebherr

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr872601369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2011.01.21. 17:49:15

Ez csalás!... Biztos egy vastag plexilap van az autókra rakva :) .
Amúgy komolyan: mi mindenre nem jók az ellensúlyok. Viszont a főnök Mercedesét már nem merték kockáztatni :).

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.21. 19:50:02

@Murphistic: Neil Lampsonnak nem tudom milyen autója van, de az övé felett volt egy hüvelykkel 1000 tonna próbasúly. Így demonstrálta a darui biztonságát. Persze ez még 1999 és a Miller Park előtt volt, de majd lesz erről is szó.

butcher__ 2011.01.21. 22:53:41

Teleszkóp gémről jut eszembe. Volt arról szó hogy a rácsos tartónak könnyű az önsúlya ezért "annyival többet tud emelni", viszont bonyolult az összeszerelés.

Nem próbálkozott senki kitolható rácsos gémmel? Mindkettő előnyeit ötvözné, nem lenne benne logika?

lada95 2011.01.22. 12:53:15

Számos példát láttunk már Gottwald-tól a Liebherr-ig különleges,egyedi,látványos műszaki megoldásra.Várok egy Demag-os különlegességet is.A Demag (Terex-Demag) milyen egyedi, innovatív megoldással gazdagította az autódaruk világát?Kérdésem nekem is, miért nem találták még fel a teleszkópos-rácsos gémet?Egyetlen munkahenger által mozgatva mint a Csapolt gémeknél;egymáson, egymásból görgőkön mozduló gémtagokkal, a merevítés a szokásos módon csörlővel...

vetreszka2 2011.01.22. 20:20:01

@lada95: Felsorolnék néhány méretet: 30tonnás daru teleszkópgémének lemezvastagsága 8 milliméter+ csuszkavastagság. Ennek a darunak a segédgém csővastagsága 50 milliméter. Ha ilyen átmérőjű csőből lenne a teleszkóp (a közöttük lévő görgőnek legalább csőméretűnek kellene lenni)hány darab férne egymásba? A merevítőkötél hogyan szinkronizálódna kitolás alatt?

lada95 2011.01.22. 21:28:42

A szinkronizálás jó kérdés..,egyébként nem a 30 tonnás kategóriában gondolkodtam, hanem a többszáz tonnásak között lehetne alternatíva.Vastagság egyrészt a kevés de sokkal hosszabb gémtagokkal megoldható lenne(a darus jármű ill a gém természetesen csak külön lenne szállítható),másrészt nem cső profilban(bár tudom a legnagyobb teherbírású) hanem U vagy L-ben gondolkodtam.Csak vitaindítónak( és provokációnak) szántam , de köszönöm a választ.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.22. 21:38:16

Csak egy ilyen rácsos hibridet láttam fényképen. Itt megnézhetitek: users.atw.hu/mobildaru/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=34
Vetreszkának van igaza, a teleszkópozás rácsos gémmel nem lenne méretezhető.
A KÖKI-nél élöben is látható volt a 400-as Liebherren mennyivel nagyobb a keresztmetszete a rácsos gémnek, mint a teleszkópgémnek. Azt is megnézhetitek itt: users.atw.hu/mobildaru/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=33

ostvan 2011.01.31. 19:17:32

@Murphistic: A két személykocsi sem volt veszélyben, mert a lánctalpak közti távolság - valószínűleg - több, mint a kocsik hossza.

Azon gondolkodtam, nézve a betonárok szélén egyensúlyozó gépet, hogy az a görgőpár, ami az összes terhet viselte, az mire volt méretezve? Ezek szerint tervezési előírás lehet, hogy - mondjuk egy szál vasúti sínen átsétáló lánctalpnak az éppen ott lévő görgője megbírja a gép teljes súlyát?

szmoker (Homo Trollicus) 2011.02.13. 18:02:47

... azért nem a főnök 7er-jét állították alá :D
süti beállítások módosítása