Címkék: videó faun tadano

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr232545232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lada95 2010.12.29. 17:23:44

Szépek a Faun-ok annyira el van találva a fülkéjük.Volt szerencsém egy 95-ös 70t-nást tanulmányozni nem olyan rég.Kormányzásba már mindezt tudta.

Rocko- 2010.12.29. 20:22:30

az kompakt elég vicces. :D

amúgy érdekes lenen olvasni a kihajtásokról. ;)
ahogy nézem a videon lévő az csak 1 max. 2 tengelyt hajt meg, gondolom van több meghajtott kerekű, itt kezdenek terjedni a kerékagymotorok és a kormányzásól is lehet érdekeseket összehozni. :)

vetreszka2 2010.12.30. 10:47:57

@Rocko-: Nem a kevés hajtott tengely a jellemző, inkább fordítva, egy vagy kettő tengely nem hajt. Az "áthajtó" difiket már régóta használják így sok tengelyt lehet egyszerre hajtani. A kormányzás hidraulikus, vezérlőszelepekkel tetszőlegesen lehet variálni a kerékállást. (itt a hibamentesség igen fontos). Kerékagymotorokkal daruhajtásnál még nem találkoztam:)

Rocko- 2010.12.30. 11:26:19

@vetreszka2: mondom, szívesen olvasnék ezekről. :)
kerékagymotor pedig nem tudom van-e, nyilván érdekes lenne, hiszen minden kerékbe tud kerülni, egyenletesebb lehetne a meghajtás, akár külön kerekeket is lehet hajtani, illetve a villanymotoroknak szép nyomatékai lehetnek. :) na meg ugye a táp is érdekes lehet, gondolom olyan, mint a mozdonyoknál, hogyv an egy dízelmotor, ami nem meghajt, hanem energiát termel és a villanymotor végzi a tényleges mehajtást. ilyen tényleg nincs még? :)

lada95 2010.12.30. 13:21:48

Szerintem ilyen "kis " mérethez még túl nehéz lenne a Dízel-Elektromos meghajtás.Az autódaruknál (is) a minél kisebb öntömeg a cél.Még a legnagyobbaknál(pl: LTM 11200-as) sem használják ezt a meghajtási módot, és csupán négy tengelyt hajtanak.De páldául a bányadömperek legnagyobb "Ultra"Osztályánál(közel 600 tonna ösztömeg) a Caterpillar ragaszkodik már csak a hagyományos meghajtáshoz.

vetreszka2 2010.12.30. 13:34:11

@Rocko-: Elgondolkodtam....... A darufelépítmény hajtását már oldották meg így(diesel-villany) a Panther és a Kraz ilyen. Járműveknél csak a Porshe tervezte benzinmotor-dinamo-agymotorok hajtású vontató ugrik be, ez is igen régi, még első-világháborús. A villanymotorok indítási nyomatéka valóban óriási, de talán itt van a gond is, a dieselé viszont nem az.Hatalmas motor kellene az induláshoz. A sebességváltó (itt ez hiányzik)tulajdonképpen egy nyomatéksokszorozó.

lada95 2010.12.30. 15:51:29

Szerintem egyszerű gazdaságosság az egész.Csak a nagyobb daruknál érné meg alkalmazni, ott viszont alacsony a darabszám; így a kifejlesztés költségei az alacsony darabszámmal együtt jelentősen növelné az előállítási így végső soron a daruk árát.A kifejlesztés idő és anyagi vonzatáról nem is beszélve.A hagyományos technológiával készülő AC 1000-rel is már két éve kínlódik a Terex, és a legújabb hírek szerint már Márciusra tolódik az első példány átadása.Ha már a példányszámnál tartok a napokban adták át az LTM 1500 300. példányát a Brazil TOMÉ-nak.Megérdemelne egy oltári nagy cikket a világ legkelendőbb(ezek szerint a legjobb)"ötszáztonnása".Őszintén megvallva a világ összes ötszázasát nem gondoltam 300db-nak(persze nem a Magyar viszonyokból kellene kiindulnom).

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2010.12.30. 17:38:07

Nos, ideje "összecsapni" a Liebherr és a Demag rajongóknak és ezt egy Tadanos bejegyzésen, ami természetesen szintén német. :-)
Egyébként kimaradt a kötőjel az all-terrain szóból. Bocs!
süti beállítások módosítása