Új-Zélandban, Aucklandhoz közel a Huruhuru folyón, a meglévő közúti híd mellé egy kerékpárút hídját építették. 2010. augusztus 5-én két oldalról emelték be a főtartókat (külön-külön, nem párban). Előzőleg a lejtős parton töltéseket építettek mindkét oldalon a daruknak, így a Terex-Demag AC 200-1 típusú 200 tonnás daruk is ezekre talpaltak le. Az alábbi videó akkor kezdődik, amikor a déli oldali daru az egyik főtartót már majdnem teljesen beemelte a helyére.
Ezután megdöbbentő dolgok történnek.
0:01 - Észreveszik, hogy a töltés megmozdul a talp alatt. A kezelő azonnal elkezdi visszaemelni a terhet, megpróbálja kitenni a partra.
0:16 - Látszik a repedés a töltésen.
0:57 - A gerenda már egész közel és alacsonyan van, de a töltés még a lecsökkent talpnyomást sem bírja és leszakad.
1:01 - Nem sikerült letenni a gerendát (valószínüleg ekkor már ez sem segített volna), a nagyon ferdén álló darut az ellensúlyok befordítják és hátrafelé felborítják.
A látvány megdöbbentő, de szerencsére nem sérült meg senki! Utólag könnyű okosnak lenni, de valószínűleg a repedések megjelenésekor azonnal a vízbe kellett volna tenni a gerendát. A tanulságot mindenki vonja le, főleg azok akik daruval dolgoznak (nem csak a darukezelők)!
Itt látszik a másik oldalon álló daru, amelynek a töltése kibírta a terhelést. (Jobbra fennt látszik, hogy villamos vezetékek is nagyon közel voltak az emeléshez.)