A Prangl daruinak ausztriai szélerőmű építése ritkán látható, különleges nézőpontból.
Egy Thunder Tiger Mini Titan E325-ös egyedi építésű minihelikopter FPV távirányítással készítette felvételei.
Az FPV (First Person View) egy valós idejű, élő videójelet küldő rendszer, amellyel a „pilóta” távolról, egy szemüvegbe épített monitor segítségével irányítja a helikoptert.
(Nem haditechnika és nem sci-fi.)
A részletekről az eredeti YouTube oldalon többet is megtudhatsz. Kattints a videóra!
Címkék: videó cégek szélerőmű demag
A bejegyzés trackback címe:
https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr42492507
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
RóbertGyda · http://sokazagyva.fw.hu 2011.08.09. 20:54:20
.
9000 km vasúthálózat van az országban és a vasút ugye állami tulajdonú telek , miért ne lehetne a vasút mentén szélturbinákat telepíteni, plusz zajterhelést nem okoz, a terület már amúgy is állami tulajdonban van , a vasúti felsővezeték meg részben alkalmas részben pedig olcsóbb átalakíttatni arra hogy elektromos áramot szállítson. ...
.
Magyarország áramfogyasztása 6000 Megawatt körül van rekordidőszakokban
2010-ben 410 megawattnyi szélerőműre adott ki pályázatot a Magyar Energia Hivatal a pályázók összesen 1.117,75 megawattnyi pályázat érkezett 68 pályázótól ... tehát vállalkozók befektetők akadnak bőven..
a legújabb szélturbinák 300m magasak lapát átmérő 360m és egy szélturbina 4 Megawatt áramot termel ...
tehát 9000 km vasúthálózata van Magyarországnak, tegyük fel csak lakott területen kívül telepítünk szélerőműveket marad 4500 km ... 1 kilométerenként 1 szélturbina az 18.000 Megawatt energiát jelentene ami 3-szorosa a magyar fogyasztásnak tehát 1500 km-es szakaszt elég lenne beépítenünk ahhoz hogy a magyar energiafelhasználás 100%-át elérjük, bezárhatnák a paksi atomerőművet ami rádióaktív hulladékot termel, az olaj kőszén és gáz égetésű hőerőműveket magyarországon ami a levegőbe juttatot üvegházhatású gázok miatt környezetterhelést okoz. és jelentősen olcsóbbá válhatna az energia a gazdaság élénkülne a levegő tisztább lenne.
ha kommentálni szeretnél eredeti cikk :
www.freeweb.hu/sokazagyva/viewtopic.php?f=53&t=364
.
9000 km vasúthálózat van az országban és a vasút ugye állami tulajdonú telek , miért ne lehetne a vasút mentén szélturbinákat telepíteni, plusz zajterhelést nem okoz, a terület már amúgy is állami tulajdonban van , a vasúti felsővezeték meg részben alkalmas részben pedig olcsóbb átalakíttatni arra hogy elektromos áramot szállítson. ...
.
Magyarország áramfogyasztása 6000 Megawatt körül van rekordidőszakokban
2010-ben 410 megawattnyi szélerőműre adott ki pályázatot a Magyar Energia Hivatal a pályázók összesen 1.117,75 megawattnyi pályázat érkezett 68 pályázótól ... tehát vállalkozók befektetők akadnak bőven..
a legújabb szélturbinák 300m magasak lapát átmérő 360m és egy szélturbina 4 Megawatt áramot termel ...
tehát 9000 km vasúthálózata van Magyarországnak, tegyük fel csak lakott területen kívül telepítünk szélerőműveket marad 4500 km ... 1 kilométerenként 1 szélturbina az 18.000 Megawatt energiát jelentene ami 3-szorosa a magyar fogyasztásnak tehát 1500 km-es szakaszt elég lenne beépítenünk ahhoz hogy a magyar energiafelhasználás 100%-át elérjük, bezárhatnák a paksi atomerőművet ami rádióaktív hulladékot termel, az olaj kőszén és gáz égetésű hőerőműveket magyarországon ami a levegőbe juttatot üvegházhatású gázok miatt környezetterhelést okoz. és jelentősen olcsóbbá válhatna az energia a gazdaság élénkülne a levegő tisztább lenne.
ha kommentálni szeretnél eredeti cikk :
www.freeweb.hu/sokazagyva/viewtopic.php?f=53&t=364
.
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.08.11. 21:49:12
@RóbertGyda: A darus részéhez tudok hozzászólni. Én még nem hallottam 300 méteres szélerőművekről, legalábbis a gondola magassága nem lehet ennyi. A szélerőmű építésre tervezett mobil darukat olyan 120-130 méterre optimalizálták, mert ebbe a magasságba még godn nélkül fel tudnak tenni egy 60-80 tonnás gondolát. Persze lehet magassabbra és nehezebbet is, de már a 200 méter is csak nagyon nagy daruknak (1000 tonna feletti lánctalpasoknak) menne ilyen tömeg mellett, amilyen azért még elég kevés van. Esetleg a láb (feet) és a méter közötti szorzóval számolva jó lehet az eredmény (300 feet). A megoldás jelenleg inkább több 2-3 MW-os szélerőmű építése.
Egy extrém példa a CC9800-as, de ebből is nagyon kevés van és Superlift rendszerrel elég macerás a szállítása. autodarublog.blog.hu/2011/04/12/egy_gigasz_oldalan_terex_demag_cc_9800
Egy extrém példa a CC9800-as, de ebből is nagyon kevés van és Superlift rendszerrel elég macerás a szállítása. autodarublog.blog.hu/2011/04/12/egy_gigasz_oldalan_terex_demag_cc_9800
lada95 2011.08.14. 14:56:52
@RóbertGyda:
A komment szélerőmű részéhez akarok hozzászólni.A méreteknél szerintem is a láb(feet)és a méter közötti átváltásnál van tévedés.
A legnagyobb szárazföldi szélerőmű típus az ENERCON cég E-126-os turbinája.
Főbb adatai:
-névleges teljesítménye 7.5 MW
-a gondola magassága. 135 méter
-a rotor átmérője:126 méter(általában a szélerőművek típusjelzésében szerelő szám a rotor átmérőjére vonatkozik.)
-a teljes magassága a rotorral 198 méter
(ha nem is 300 méter,akkor sem kicsi, körülbelül ilyen magas a Kékestetői TV-torony.)
A rotor tömege a rotor aggyal 364 tonna, a torony teljes tömege(a beleépített összes beton és fém alkotóelemmel együtt) megközelíti a 6000!! tonnát, ára 9 millió Euró,kb 2.5 Milliárd forint!
Érdekesség képen a Liebherr LTM 11200-zal általában 2MW körüli teljesítményű szélerőműveket építenek, ezek ára 4-5 millió Euró körüli, azaz 1.2-1.4 Milliárd forint.Elgondolkodtató, hogy egy új LTM 11200-as ára megegyezik kb 2 db, általa építhető szélerőmű árával.
A komment szélerőmű részéhez akarok hozzászólni.A méreteknél szerintem is a láb(feet)és a méter közötti átváltásnál van tévedés.
A legnagyobb szárazföldi szélerőmű típus az ENERCON cég E-126-os turbinája.
Főbb adatai:
-névleges teljesítménye 7.5 MW
-a gondola magassága. 135 méter
-a rotor átmérője:126 méter(általában a szélerőművek típusjelzésében szerelő szám a rotor átmérőjére vonatkozik.)
-a teljes magassága a rotorral 198 méter
(ha nem is 300 méter,akkor sem kicsi, körülbelül ilyen magas a Kékestetői TV-torony.)
A rotor tömege a rotor aggyal 364 tonna, a torony teljes tömege(a beleépített összes beton és fém alkotóelemmel együtt) megközelíti a 6000!! tonnát, ára 9 millió Euró,kb 2.5 Milliárd forint!
Érdekesség képen a Liebherr LTM 11200-zal általában 2MW körüli teljesítményű szélerőműveket építenek, ezek ára 4-5 millió Euró körüli, azaz 1.2-1.4 Milliárd forint.Elgondolkodtató, hogy egy új LTM 11200-as ára megegyezik kb 2 db, általa építhető szélerőmű árával.