A Liebherr a 11200-as számot már 1994-ben alkalmazta egyik típusának elnevezésére, ekkor készült el az 1000 tonnás lánctalpas LR 11200. Akkoriban a Liebherr sem gyártotta sorozatban a nagy daruit, összesen két darab LR 11200-as készült a japán MIC megrendelésére. A több hónapig tartó tervezés során a Liebherr mérnökei megalkották a gyár legnagyobb és legkorszerűbb daruját (manapság már 3000 tonnánál tartanak: Próbaterhelés 3371 tonna - Liebherr LR13000 ), 20904 tonnaméter max. tehernyomatékkal, 226 méter max. gémhosszal, az akkor még forradalminak számító Liccon biztonsági rendszerrel. A tesztelések Ausztriában, Nenzingben történtek és az autópályáról biztos sokan csodálták a látványt! 

Az LR 11200 Nenzingben, 226 méteres gémmel, háttérben az Alpokkal:
A folytatásban egy nagyon érdekes videó az összeszerelésről és a tesztelésről.

Japánban a MIC jellegzetes, tarka színeiben:

Néhány részegység tömege:
Ne számolj! A 7 méter magas, 15 méteres nyomtávú lánctalpas rész a darufelépítménnyel, 5+1 csörlővel (gém nélkül) és 400 tonna ellensúllyal összesen 750 tonnát nyom.
A motorja egy 12 hengeres, 1014 lóerős Cummins KTA 38 C. A lánctalpak és a csörlők hajtása hidraulikus rendszerű. Az ellensúly hordozó 600 tonna ellensúllyal terhelhető, letalpalható, 8 kereke a darufülkéből bármilyen irányba fordítható és kamerás rendszerrel ellenőrizhető.
A terhelhetőségről egy adat: 112 méteres gémmel, 400+600 tonna ellensúllyal 100 méter távolságban 103 tonna! Az utódjának tekinthető, de jóval később (ma is) gyártott LR 11350 (1350 tonnás) hasonló összeállításban 125 tonnát tud 100 méteren.

Az 1994 nyarán készült német nyelvű gyári videó első részében a daru szállítása és összeszerelése látható, többnyire gyorscsatlakozós rendszerek alkalmazásával. Tartozék egy kis lánctalpas hidraulikus "tápegység". A derrick és a főgém, valamint az ellensúlykocsi felszerelése után következik a legerősebb gémszerkezettel a maximális terhelés próbája 1250 tonnával. Érdemes figyelni, mert ekkor (a teher, a daru, az ellensúlyok összes tömege 3000 tonna) a lánctalpakon lazán "elballag". A videó végén a leghosszabb 226 méteres gémvariációt szerelik össze (esős rész), majd kiemeli a főgémet és a segédgémet.


Címkék: videó különleges liebherr

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr612865372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flyjib 2011.05.01. 13:51:47

Nagyon érdekes videó. Köszönjük. Esetleg ha van folytatása várnám azt is.

flyjib 2011.05.01. 13:52:55

Nagyon szép és érdekes videó. Köszönjük. Esetleg ha van folytatása azt is kérném.

lada95 2011.05.02. 16:56:35

Nagyon teszik mindkét típus (LR 11200, LR 11350)videóin a lassú, nyugodt de precíz munkavégzés.Egyébként is az ilyen óriás daruk mindenfajta mozgása(méretüknek köszönhetően)lassabbnak és elegánsabbnak tűnik.Nem hiszem hogy van olyan olvasó,akinek nem dobban meg a szíve amikor a videókon, a darukezelő apró mozdulatára a monstrumok finoman elfordulnak,elindulnak vagy emelnek.Olyan ez mint egy jól komponált és levezényelt előadás.
süti beállítások módosítása