Miss Rose egy tengeri yacht (itt megnézheted), gyönyörű hajó és kevesek számára elérhető luxus. Nem is róla szól a bejegyzés (azért szerepelni fog), hanem a Liebherr első óriás autódaru párosáról, az LTM 1800 és az LG 1550 típusokról. Szerkezeti eltérés köztük csak a gémszerkezet, az LTM teleszkópgémes, az LG rácsos gémes. Az alapjármű és a darufelépítmény is azonos, amit az tesz lehetővé, hogy  az LTM gémemelését (teleszkópgémes daruknál szokatlan módon) nem hidraulikus munkahenger, hanem csörlős megoldás végzi. Tekinthetjük úgy, hogy a Liebherr mérnökei terveztek egy nagy rácsos gémes autódarut és hozzá egy teleszkópgémet. Több cég ki is használta a lehetőséget és egy alapjárműhöz mindkét gémszerkezetet megvásárolta.
Néhány terhelési adat (derrick és függesztett ellensúly nélkül).
LTM 1800:  max. terhelés 800 tonna, max. tehernyomaték 2750 tonnaméter, max. gémhossz 151 méter.
LG 1550:       max. terhelés 550 tonna, max. tehernyomaték 2750 tonnaméter, max. gémhossz 182 méter.
A maximális terhelhetőséget mindkét típus csak speciális felszereltséggel érheti el, így alaphelyzetben az LTM 1800 „csak” 385 tonnát, az LG 1550 „csak” 350 tonnát emelhet.
A rácsos gém hátránya a nehezebb szállítás és összeszerelés, még annak ellenére is, hogy az LTM-hez is külön tréleren szállítják a teleszkópgémet. (Saját magára fel tudja tenni, amit itt képeken ill.  itt videón láthatsz). Viszont jelentős előnye a távolabbra történő emeléseknél a könnyebb gémszerkezetből adódó nagyobb tehernyomaték. Összehasonlításként, ugyanannyi ellensúllyal és ugyanolyan talpalással, a legnagyobb terhelhetőségek (DIN/ISO szabvány, az LTM csak teleszkópgémmel).
LTM 1800:   20 méteren 106 tonna, 40 méteren 37,5 tonna
LG 1550:       20 méteren 134 tonna, 40 méteren 50,0 tonna
Természetesen mindkettő nagy számú gémvariációval szerelhető és derrick gém (amit inkább az LG-nél használnak), illetve függesztett ellensúlyokkal lényegesen nagyobb tehernyomaték érhető el. Sőt továbbfejlesztett változatok is vannak: Az 1000 tonnás 800 tonnás (A derrickről is olvashatsz.)

Liebherr LTM 1800:

Liebherr LG 1550:
Forrás: huma-krane 

A folytatásban Miss Rose és a többiek! 

LTM 1800:


LG 1550:

Az azonos jármű és darufelépítmény:

Az LTM 1800-ast a nagy sikerré váló LTM 11200-as, az LG 1550-est a szintén sikeres LG 1750-es váltotta. Ezek az új típusok már nem azonos alapokra készülnek.

Taiwanon egy Liebherr LTM 1800 emel egy félig kész yachtot:


Ugyanott, ugyanaz a daru, de immár Liebherr LG 1550-ként egy teljesen kész yachtot, a Monte Fino-t emeli:


Íme Miss Rose, szintén Taiwanon. Hozzá már két Liebherr LG 1550-es kellett:

  
  Gyakorlati alkalmazás: Szélerőmű építési terv - Liebherr LG 1550
  Modell változatban: Gyűjtemény - LG 1550, LTM 1800, LR 1750, etc.
 


Címkék: videó technológia különleges liebherr

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr452845973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lada95 2011.05.01. 19:25:59

Nagyon jó a cikk ,és a videók is.Különleges ez a daru páros, mondhatni megelőzte a korát.Méltó elődje mind az LG 1750, mind pedig az LTM 11200-nak.Nagyon tetszik, és számomra újdonság az 1800-as önszerelő megoldása.Tudtommal az LTM 1800/LG 1550-páros csak lefelé kompatibilis.Tehát az LTM 1800-as hordozhatja az LG 1550 rácsos gémjét is, de fordítva már nem.Ugyanis a teleszkópos gémhez plusz hidraulika szükséges ami nincs meg az LG 1550-en.
süti beállítások módosítása