A daruk számára a szél ellenség és barát is egyben.
Most nézzük a baráti oldalát: a jövő biztosítékát.
2010-ben nagyjából 40 000 MW energia előállítására képes szélerőművet építettek a világon.
Legtöbbet Kínában, az USA-ban, Indiában és Németországban.
Egy mai szélerőmű 1-3 MW teljesítményű, így ebből megbecsülhető, hogy egy év alatt körülbelül
26 000 szélerőmű építés történt.
Daruk és emberek akik velük dolgoznak!
Szélerőmű építések itt.
Címkék: videó szélerőmű
A bejegyzés trackback címe:
https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr762584327
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lada95 2011.01.15. 17:25:37
Reméljük itthon is egyre több épül.És azt is hogy(egyszer) Magyar pénzből, Magyar szakemberekkel,Magyar tulajdonú gépekkel.
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.15. 17:33:20
@lada95: Kérlek téged (és mindenki mást), hogy politikai, vagy politikával összefüggésbe hozható megjegyzéseket ebben a blogban ne tegyél!
Egyébként tényleg jó lenne, ha sok szélerőmű épülne.
Egyébként tényleg jó lenne, ha sok szélerőmű épülne.
Pityubácsi 2011.01.15. 21:36:57
a kapcsolódó bejegyzéseket elnézve szerintem olcsóbb és egyszerűbb lenne helikopterrel feltenni ezeket a cuccokat.
sőt, még gyorsabb is.
sőt, még gyorsabb is.
Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2011.01.15. 22:44:56
@Pityubácsi: Ugyan nem vagyok hozzáértő, de szerintem egy szélerőmű darabjai nehezebbek annál, minthogy egy helikopter fel tudja emelni. Valószínűleg ha olcsóbb és megoldható lenne, akkor úgy csinálnák ;).
vetreszka2 2011.01.16. 10:02:11
@Pityubácsi: A helikopteres emelést szélerőmű építésénél gyakorlatilag kivitelezhetetlennek tartom, több okból is.A súly valóban az elsődleges kizáró tényező.A szerkezeti elemeket nagyon nagy pontossággal, lassan kell a helyükre illeszteni. A helikopter működési elvéből adódóan, (a levegőt maga alá "gyűri"és ezen egyensúlyoz)ezek a kritériumok nehezen valósíthatók meg.Az oszlop emeléséhez úgy kötnek, hogy az függőlegesbe álljon. Ha valamilyen probléma miatt (ez időnként előfordulhat)vissza kellene fektetni a csövet az "átbillentés"a helikopternél kész öngyilkossági kísérlet. Az erőmű rotor szárnyprofilja a légmozgás befogására van kialakítva ez vajon, hogyan viselkedne a nagy szélben? Ha páros emelésre van szükség ez megvalósítható?
vetreszka2 2011.01.16. 10:44:04
@Autódarublog: A politikamentességet én is fontosnak tartom ebben a blogban is.Ugyanakkor kikerülhetetlenek a nemzeti vonatkozások (a német autódaru-technika elemzése ---- általad is). Ez előbb-utóbb el kell, hogy vezessen a magyar autódaruzás vonatkozásaihoz is.
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.16. 12:29:02
@vetreszka2: A nemzeti vonatkozásokat csak a technika, technológia szintjén szeretném alkalmazni. Szeretnék több magyar vonatkozású eseményt (mobil darukat nem gyártunk, csak alkatrészeket, azt is szinte "titokban"), ezért kérem mindenki segítségét! Sajnos a magyar darus (szakmai) internetes közösség elég kicsi és tisztelet a kivételnek, de nem túl aktiv. Mindenesetre próbálok javítani a helyzeten.
lada95 2011.01.16. 13:42:30
Nem kívánom kommentálni a kommentemet, de szerintem nagyon-nagyon félre lettem értve! Mindenesetre ünnepélyesen meg igérem a jövőben tartózkodom a félreérthető megjegyzésektől.A "helikopteres" témához szólnék.A szélerőművek egyes elemei gyakran 40-70tonnásak is lehetnek és ezért nem tudják alkalmazni a helikoptereket ilyen feladatra(a legnagyobb forgószárnyas a Mi-26-os maximális teheremelő képessége:20 tonna).Ami a pontosságot illetve a szélérzékenységet illeti számos alkalommal emeltek helikopterek Pl templomok tornyára kereszteket.Oda sem kell kevesebb precizitás mint a szélerőműhöz.Szerintem néhány tonnás(1-5)terhek, 100-200 méter magasan lévő lapos felületre juttatásához célszerűbbek a helikopterek.