Többen kérték, hogy szerepeljenek a blogon önrakodós teherautók (a Halászi balesetnél és érintőlegesen egyszer itt lehetett olvasni róluk), amelyeket nálunk gyakran gólyadarus vagy KCR-es autónak neveznek.
KCR = Kaposgép Cranab Rakodó.
A Kaposvári Gépjavító Állomásból később Kaposgép néven közismert vállalat 1972-től a svéd Cranab cég licence alapján gyártott KCR-2000, 3000, 4000, 5000, stb. típusú traktorra, erdészeti gépekre és teherautókra szerelhető darukat. A számok a terhelhetőséget jelzik kp/m-ben, tehát a KCR-2000 2 tonnaméteres.
A gémhossz 4 méter körüli volt. (Aki tud több részletet, kérem kommenteljen.)
A KCR-es IFA:
A folytatásban 230 tonnaméteres "KCR".
Ernesto Comensoli 1960-ban alapította az olaszországi Montichiariban a Cormach nevű céget,
amely azóta is a Comensoli család tulajdonában van.
Tudomásom szerint a Cormach gyártja a legnagyobb "KCR" darut, a Serie 230000A E ASC Plus-t.
A típusszám itt is a terhelhetőséget jelzi daN/m-ben (dekanewton/méter), tehát a Serie 230000-es 230 tonnaméteres. Legnagyobb tömeg, amit megemel 41,87 tonna, többféle konfiguráció közül a leghosszabb gém 45,9 méteres (10+9 részes teleszkópgém).