Nem autódaru, hanem lánctalpas, de a munkaterületen tud mozogni, így a legnagyobb mobildaru a világon. Az 1600 tonnás CC8800-1 ikresítése:
3200 tonna = TEREX-DEMAG CC8800-1 Twin
1999-ben az Al Jaber (Egyesült Arab Emírségek) szeretett volna egy 2000 tonnás darut.
Az egyetlen gyártó, amelyik pozitívan reagált a kérésre, az akkor még a Terextől független Demag volt.
A német gyártó első javaslata a CC5800-as volt, de lánctalpak helyett gyűrűpályás alapra szerelve, amely a telepítés után nem tud mozogni. Egy gyűrűpályás rendszerű daru:
Ez azonban nem felelt meg az Al Jaber igényeinek, mert mindenképpen mobil, lánctalpas darut akartak. A fejlesztési folyamat elhúzódott, így közben a követelmények megnövekedtek. (Az Al Jabernek elsősorban kőolajfinomítók építésénél volt szüksége ekkora darura.) A Demagnak egy 3000 tonnás darut kellett kifejlesztenie és ők továbbra is gyűrűpályás rendszerben gondolkodtak, de ez lelassította volna a munkavégzést, így az Al Jaber továbbra is ragaszkodott a mobilitáshoz.
Az immár Terex-Demag végleges változata a 8800-1 Twin lett, amelyet két évig fejlesztettek
és 2007. október 2-án, Zweibrückenben átadták a világ legnagyobb mobildaruját az Al Jabernek.
A CC8800-as kis mértékben módosított lánctalpas alapján két párhuzamos, egymással összekötött gémszerkezet van, így a teherbírás 3200 tonnára növekedett. A daru 14 méter széles, az építési területeken viszonylag kis helyen is tud mozogni, ami az Al Jaber egyik fontos igénye volt. A két gémhez természetesen két Superlift rendszer tartozik, a maximálisan 1740 tonnás ellensúlyokkal, amelyeket egy elektronikus rendszer szabályoz, mindig egyensúlyban tartva a darut.
A daru alap gémszerkezete 69 méteres, melyre különféle variációkban szerelhetőek kiegészítő gémek, egészen 235 méteres horogmagasságig. Az Al Jaber a finomítókban 100 méter magas, 1800 tonnás lepárló tornyok állítására is használja.
Az ellensúlyok:
Egy másik Twin Kínában emel be egy 1046 tonnás generátor egységet.
TEREX-DEMAG CC8800-1 Twin