A Tadano Mantis lánctalpasok (Déli-sark - Tadano Mantis lánctalpasok) mellett a Sennebogen lánctalpasai is dolgoznak az Antarktiszon.
A Neumayer-Station III. kutatóállomás 2009-ben kezdte meg működését. Két SENNEBOGEN 3300-as lánctalpas darut használtak az építéséhez, időnként -40 Celsius-fok hidegben és 80-90 km/ó sebességű szélben.Sennebogen 3300

Videón (új):

A folytatásban egy teleszkópgémes 643-as és egy pingvin.

Az állomás üzembe helyezése után, a lánctalpas járművekhez és a motoros szánokhoz egy SENNEBOGEN 643-as lánctalpas daru, antarktiszi speciális konfigurációban, rövidebb 23,4 m-es teleszkópgémmel és 20 tonnás horoggal (a hagyományos 30 méter és 40 tonna) használják a szükséges emelési feladatokra, például a 30 kilowattos szélerőmű összeszerelésére, konténerek emelésére, antennák, mérőeszközök tetőről történő ki- és beemelésére.

Sennebogen 643

Sennebogen 643

Természetesen egy Sennebogen neki is tetszik:Sennebogen 643 pingvin 


Címkék: sennebogen

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr402616195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2011.01.26. 22:21:00

A pingvin lehet Linuxot akart a fedélzeti számítógépre telepíteni :).

Erről jut eszembe (mint laikusnak természetesen), hogy szívesen olvasnék egy cikket, ami felvillantana pár részletet a daruk vezérléséről. Pl. mi minden segíti a darukezelő munkáját?

Egyébként csodálom, hogy ilyen embert- és gépetpróbáló körülmények közt is dolgoznak egyesek.

zubug 2011.01.27. 12:13:14

vajon molyen átalakítások lehetnek ezeken a darukon?
vagy csak "hígabb" olajak bele és kész?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.27. 13:07:11

@zubug: A Sennebogen "válasza": "Robust construction, no unnecessary over-engineering, plus good accessibility of service and maintenance points, make these machines good for such a harsh environment, according to the manufacturer." Lényege: ez olyan konstrukció, amely úgy ahogy van, ott is jól működik. A marketing részét félretéve és egy kicsit utánnanézve, ez az állomás az Antarktisz szélén fekszik és ott nyáron nincs -40, ma délelőtt -2 Celsius fokot mértek. (Ugye a déli féltekén most van nyár.)

zubug 2011.01.27. 15:46:14

@Autódarublog:

ahh, így már értem....
és ahol zordabb az időjárás?
mondjuk ahol tényleg -30-40 fokban kell dolgozni a gépeknek?

lada95 2011.01.27. 18:00:07

Már csak az Orosz sarkkutatók lánctalpas darujára lennék kíváncsi..

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.27. 22:29:42

@zubug: A Neumayer-Station III két nyáron épült, télre lekonzerválták a gépeket, gém le, fülkére borítás, az összes nyílást betömítették. Szerintem a "szolgálati" 643-asnak meg télire van garázs, de minimum beépítettek egy előmelegítőt és speciális olajakat használnak (a hidraulikában is).

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.01.27. 22:35:34

@lada95: Talán ilyent: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Antarctica%2C_pollution%2C_environment%2C_Russia%2C_Bellingshausen_1.JPG :-) Persze ez nem a Vosztok állomáson van, ahol a világrekord -89,2-őt mérték, hanem az Antarktiszhoz tartozó King George szigeten.

lada95 2011.01.28. 13:59:25

Remélem nem,környezeti katasztrófa lenne.Tudtommal az Antarktisz környezetvédelmi terület,minden ember által termelt hulladékot, szemetet el kell onnan szállítani.

ostvan 2011.01.31. 17:33:37

Hogy mentek oda ezek a nagy gépek? Nyilván hajó vitte a partig, de
- 1. le kellett venni a hajóról
- el kellett vinni (meneteltetni) a kikötőből a tetthelyre (mekkora távolság, milyen út, miként)?
- Valószínűleg össze kellett szerelni, mielőtt hozzáfogtak a tényleges munkához.
Van-e erről leírás? Szép feladat lehetett?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.02.01. 10:56:26

@ostvan: 2007-ben a Neumayer III. állomás összes elemét (a belga Sarens, két német gyártmányú Sennebogen rácsosgémes lánctalpasával együtt), a németországi Bremerhaven kikötőjéből a dán Naja Arctica teherhajó szállította az Antarktiszra. Összesen 3500 tonna anyagról és gépről van szó, amit a hajó saját daruival kiraktak a jégre, ahonnan szánokon,lánctalpas járművekkel elszállították az építés helyszínére, ami itt csak 20 km-t jelentett. Képeken: www.realnature.tv/specials/neumayer-3-special/fotos-der-baustelle-neumayer-iii/ A darukról sajnos nincs külön információm. Az Amundsen-Scott Déli-sark Állomás ( autodarublog.blog.hu/2011/01/16/deli_sark_tadano_mantis ) már nehezebb dió lehetett, mert ott sokkal hidegebb van és minimun 1000 km-es szállításról van szó, ha jégen történik.