Nem autódaru, hanem lánctalpas, de a munkaterületen tud mozogni, így a legnagyobb mobildaru a világon. Az 1600 tonnás CC8800-1 ikresítése: 
3200 tonna = TEREX-DEMAG CC8800-1 Twin
CC8800-1 Twin

1999-ben az Al Jaber (Egyesült Arab Emírségek) szeretett volna egy 2000 tonnás darut.
Az egyetlen gyártó, amelyik pozitívan reagált a kérésre, az akkor még a Terextől független Demag volt.
  A német gyártó első javaslata a CC5800-as volt, de lánctalpak helyett gyűrűpályás alapra szerelve, amely a telepítés után nem tud mozogni. Egy gyűrűpályás rendszerű daru:


  Ez azonban nem felelt meg az Al Jaber igényeinek, mert mindenképpen mobil, lánctalpas darut akartak. A fejlesztési folyamat elhúzódott, így közben a követelmények megnövekedtek. (Az Al Jabernek elsősorban kőolajfinomítók építésénél volt szüksége ekkora darura.) A Demagnak egy 3000 tonnás darut kellett kifejlesztenie és ők továbbra is gyűrűpályás rendszerben gondolkodtak, de ez lelassította volna a munkavégzést, így az Al Jaber továbbra is ragaszkodott a mobilitáshoz. 
Az immár Terex-Demag végleges változata a 8800-1 Twin lett, amelyet két évig fejlesztettek
és 2007. október 2-án, Zweibrückenben átadták a világ legnagyobb mobildaruját az Al Jabernek.
 A CC8800-as kis mértékben módosított lánctalpas alapján két párhuzamos, egymással összekötött gémszerkezet van, így a teherbírás 3200 tonnára növekedett. A daru 14 méter széles, az építési területeken viszonylag kis helyen is tud mozogni, ami az Al Jaber egyik fontos igénye volt. A két gémhez természetesen két Superlift rendszer tartozik, a maximálisan 1740 tonnás ellensúlyokkal, amelyeket egy elektronikus rendszer szabályoz, mindig egyensúlyban tartva a darut.
A daru alap gémszerkezete 69 méteres, melyre különféle variációkban szerelhetőek kiegészítő gémek, egészen 235 méteres horogmagasságig. Az Al Jaber a finomítókban 100 méter magas, 1800 tonnás lepárló tornyok állítására is használja.

CC8800-1 Twin

Az ellensúlyok:


Egy másik Twin Kínában emel be egy 1046 tonnás generátor egységet.
CC8800-1 Twin

TEREX-DEMAG CC8800-1 Twin


Címkék: videó különleges demag terex

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr302408557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iustizmord 2010.10.30. 10:54:29

várjuk az 1. 5000-es mobilt.

A nép fia 2010.10.30. 12:53:32

És mennyit eszik 100-on?

amtra 2010.10.30. 15:22:00

Nehéz lehet vele swarc melót vállalni. Tuti lebukás.

amtra 2010.10.30. 15:27:25

@A nép fia: nem gond a fogyasztás, mindig rá van kötve az az olajfinomító ahol éppen dolgozik.

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2010.10.31. 01:22:46

@A nép fia: Superstructure (daru) engine: 2 db DaimlerChrysler(Mercedes) OM 502 LA (V8, 16000 cm³, 390 kW/516 LE, 1800 1/min) Sajnos a Terex szűken bánik az ilyen adatokkal, de az alvázat is ilyen motorokkal szokták üzemeltetni. Szerintem még nem ment 100 km-t. :-)

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2010.10.31. 01:25:56

@amtra: Nagyon "szakmai" jellegűek a hozzászólásaid. (Tetszenek!) Egy e-mailben lelepleznéd magad? :-)

lada95 2010.11.17. 18:44:21

Volt már előtte "3000tonnás" daru? Egy 97"-es Kamion magazinban említik a CC-12000-et mint 3000t-nást.Az egész tévedés, vagy csak a típusjelet írták el?

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2010.11.17. 20:07:15

@lada95: A CC-12000 létezik, még a Terexes időszak előtt a Demag óriása volt. Szerintem 1200 tonnás. www.hydro-crane.com/demag/cc12000.pdf

Csabar 2010.12.01. 17:27:19

Hát igen ez egy szép monstrum! Ja igen és én is gyártottam hozzá alkatrészt egész pontosan a lánctalpakat itthon forgácsoltuk,na azok sem voltak kicsik és nem bili acélbol voltak! A Demagnak szinte napi rendszerességgel gyártjuk az AC300 és Ac100 as daruknak a forgórészét amelyen a kezelő fülke is van! Jó ezt már így is látni nem csak alkatrészként!

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2010.12.01. 17:38:28

@Csabar: Pécsen? Ha írnál még valamit erről szívesen olvasnánk.

Csabar 2010.12.01. 19:36:46

@Autódarublog: NEm a mi cégünk Esztergomban van a pécsiekkel cooperálunk,és így gyártjuk nekik a "felső kocsikat" valamint kisebb gépen pedig a darugém toldókat vagy nem tudom pontosan a nevét. De amúgy a jászberényi aprítógépgyárban csinálták sokáig a cc2800 as felső kocsiját és sokféle lánctalpat is! hát ahhoz is volt szerencsém (forgácsolni) JA igen és a mi cégünk elérhetősége: strigon.hu

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2010.12.01. 21:49:47

@Csabar: Köszi az információkat. A blogon még találsz Terexeket, talán felismerheted rajtuk a munkádat.
autodarublog.blog.hu/tags/terex