Svájcban 1963-ban fejeződött be a Limmern duzzasztógát építése, azóta termel áramot a Linth-Limmern vízerőmű. A 2500-3000 méteres hegycsúcsok között, 1857 méter tengerszint feletti magasságban fekvő tó, a Limmerensee és a gát csak gyalogösvényen vagy kötélpályás felvonóval közelíthető meg. A kiszolgáló személyzetet és a turistákat, illetve a karbantartáshoz szükséges anyagokat a felvonóval könnyedén lehet szállítani, de mit lehet tenni, ha egy autódarut kell feljuttatni.
Limmerensee

A 11 méter hosszú Grove GMK3055-ös, 55 tonna teherbírású all-terrain darujának önsúlya 36 tonna, ellensúlyok nélkül is közel 30 és a kötélpálya 47 fokos szögben emelkedik. Felülről így néz ki:Limmern

Mérnökök számításai alapján a felvonóval fel lehet juttatni a darut.
Az összes ellensúlyt leszerelték, amire a ferde helyzet kiegyensúlyozása miatt is szükség volt. A talpaló gerendáknál megkötözve indulhatott is 600 méteres útjára.
Grove GMK3055

Fent a ferde erőhatások miatt ellenőrizték a talpalókat, illetve az összes olajszintet és kezdhette is munkáját: egy ezután darabokban feljuttatott lánctalpas daru összeszerelését.

A Google Térképen a piros jeltől indul a felvonó, alul látható a Limmerensee és a kettő között nagyjából félúton van a felvonó hegyi állomása. 

Nagyobb térképre váltás

  2015-ig egy szivattyús energiatárolós erőmű épül a Limmerensee-t és a Muttsee-t összekötve. 
(Itt található.)


Címkék: különleges grove

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr22381658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása