Futurisztikus formaterv és koncepció volt 2008-ban a brno-i Jiri Kubec díjnyertes munkája a LYNX, amelyben a jövő 80 tonnás autódaruját álmodta meg. Legérdekesebb megoldás a gémen mozgatható egyesített vezető és kezelőfülke, amely nagyobb darukon más formában (csak kezelőfülkeként) már létezett.
lynx



Csupán két évet kellett várni és a Liebherr a 2010-es bauma kiállításon bemutatta az LTC 1045-3.1 típusú kompakt daruját. A formaterv ugyan meg sem közelíti a LYNX-ét, de a koncepció megvalósult a gyakorlatban is.
LTC 1045-3.1

 

A közös vezető és kezelőfülke egy külön gémen mozgatható, előre-hátra tolható és 7,8 méteres szemmagasságba emelhető, ami a darukezelő munkáját jelentősen megkönnyíti.
LTC 1045-3.1

LTC 1045-3.1

LTC 1055-3.1
  Vezetés közben a jó kilátást a fülke előretolásával oldották meg, de kissé furcsa, hogy a gém nem fektethető le negatív szögállásba, mint a citycrane kategórijú daruknál, holott a Liebherr ezt teszi az LTC 1055-3.1 típusánál. A 1045-ösnél a gémet még meg is kell emelni a jó kilátáshoz, ami így 82 cm-rel nagyobb, 3,83 cm magasságot jelent. 


LTC 1045-3.1

LTC 1045-3.1

LTC 1045-3.1
 
Az elején látható doboz levehető, szük helyeken így jobb a manőverező képessége.
  A daru 45 tonna maximális teherbírású, 36 méteres, 7 részes teleszkópgémmel és 13 méteres, 4 állásban billenthető segédgémmel rendelkezik.


Címkék: videó különleges liebherr

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr462327092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.