kato crane 

A Kato Works Co., Ltd. 1995-ben, elődje a Kato Iron Works alapításának 100. évfordulóján, elkészítette 500 tonnás mindmáig legnagyobb, de ma már nem gyártott autódaruját.
Ez az NK-5000 Fully Hydraulic Truck Crane.
Sok érdekes műszaki megoldást tartalmaz. A talpalóknál minden kitoló gerenda közepén is van egy függőleges munkahenger és a 4-5. tengely mellé felszerelhető kétoldalt egy-egy "repülőgép futómű", amelynek közepén szintén van letalpaló, illetve hátul is van egy kihajtható talpaló. Így a talpaló munkahengerek száma a 4 hagyományossal és a Katoknál megszokott vezetőfülke alattival összesen 12 db. A csúcsos, nem rácsos szerkezetű gémtoldat és a három gémemelő munkahenger is elég eredeti megoldás. Az ellensúlyok brutális méretűek. Ezeket a megoldásokat azóta meghaladta a technikai színvonal, így ma már nem is alkalmazzák.
  Van viszont egy megoldás, ami valószínűleg megfoghatta a Liebherr mérnökeit, mert hasonlót terveztek az LTM 11200-as gémszereléséhez. Az NK-5000 egy négylábú teleszkópos szerkezettel szereli a gémet és a darufelépítményt (!) is, így a daru járműves része "meztelenül" közlekedhet. Valószínűleg Japánban szigorúbbak a közúti közlekedés műszaki előírásai.

A járműves rész Japánban így közlekedik:
KATO NK-5000

 A felépítményt tréleren viszik:
KATO NK-5000

 Az érdekes gémtoldat (200t):
KATO NK-5000

 A három munkahenger és a kiegészítő letalpalók:
KATO NK-5000

 A "repülőgép futómű", közepén egy talpalóval:
KATO NK-5000

Az ellensúly és plusz letalpalók:
KATO NK-5000

Az önszerelő emelőkeret, amihez hasonlót később a Liebherr is bevezetett:
KATO NK-5000
Korábbi bejegyzésben két külön daruval ezt így csinálják! (Nem NK-5000.)

Paraméterek:
KATO NK-5000

 KATO NK-5000

100 méter fel és oldalt:
 KATO NK-5000

Videón Japánban:


Címkék: videó különleges kato

A bejegyzés trackback címe:

https://autodarublog.blog.hu/api/trackback/id/tr502244199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.